Indledning
Det der kendetegner et marked er et bestemt produkt eller en gruppe produkter, udbydere (virksomheder) efterspørgere (kunder) og et bestemt geografisk afgrænset område.
I dette tilfælde er fastfood et produkt, som er omfattet til at være færdiglavet mad og derfor er det klar til at spise med det samme, det serveres med en meget kort varsel, og det er derfor ligetil og nemt.
Indholdsfortegnelse
Afsætning, case 4.4 Marketing
Markedsandel og præferencer
1. Analyser konkurrencesituationen for fastfoodrestauranter i Danmark.
- Variationssøgende købsadfærd:
2. Vurder, hvilke forhold i omverden, der har betydning for udviklingen af denne fastfoodkultur i Danmark.
Uddrag
Når kunderne vælger et sted at bestille fast Food fra, tænker de ikke på hvad produkterne indeholder, de vælger bare det de bedst kan lide.
Det kaldes en homogen marked, fordi de ved ikke hvad der er i produkterne, hvordan det er lavet eller hvor produkterne er købt henne.
McDonald’s styrer det Danske fast Food marked, de har nemlig det højeste overskud af dem alle. I 2015 have McDonald’s et overskud på 2 milliarder kroner, og ligger derfor højest på listen.
Burger King ligger tæt på McDonald’s når det gæller omsætningen. I 2013 havde burger King nemlig et overskud på 278.9 millioner dollars.