Luksusbaby | Afsætning | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1:
Karakteriser målgruppen for tøj til småbørn

Opgave 2:
Analyser købsadfærden ved køb af tøj til småbørn hos Luksusbaby.dk

Opgave 3:
Analyser virksomhedens vækststrategi

Opgave 4:
Analyser 3-4 relevante faktorer i omverdenen, der påvirker Luksusbaby.dk. Anvend blandt andet bilag 5, 6, 7 og 8

Opgave 5:
Diskutér kort følgende udsagn Besvarelsen må samlet set maksimalt fylde 2400 anslag inklusiv mellemrum
a. Leverandørerne fra Luksusbaby.dk har en høj forhandlingsstyrke.
b. Molly og My fører konkurrencestrategien ”Differentieringsfokus”.
c. Køberen af tøj til småbørn og tweens indtager også køberollen som disponent.

Uddrag
En anden vækststrategi påtales i følgende citat: ” Der er også kommet en ny teen-afdeling. Derfor vil vi skabe lidt flere miljøer, herunder baby-miljøer og teen-miljøer.

Vi har fået en hel tween-afdeling for de lidt større børn.” Ud fra dette citat er det evident, at Luksusbaby benytter sig af vækststrategien produktudvikling, nærmere bestemt sortimentsudvidelse.

Dette er tilfældet eftersom, at virksomheden stadig sælger produkter på deres nuværende marked, tøjmarkedet, men nu har virksomheden udvidet deres sortiment, så det også indbefatter tøj til teenagere og tweens.

Dette er en levedygtig vækststrategi, da virksomhedens produkter hermed appellerer til en ny målgruppe, hvilket kan resultere i en stigende omsætning. Dette gør selvfølgelig, at virksomhedens brand kan opnå større en større plads i den almene danske forbrugers bevidsthed, da virksomhedens produktportfølje nu henvender sig til flere af de danske forbrugere.

Endnu en vækststrategi påtales i følgende citat: ”Faktisk har vi kun haft 15 procents rabat som det største tilbud. ” Ud fra dette citat er det evident, at Luksusbaby benytter sig af vækststrategien markedspenetrering, nærmere bestemt forøgelse af markedsandelen.

Dette er tilfældet eftersom, at virksomheden har gjort brug af prisnedsættelser, da de har tilbudt 15 procent i rabat på deres produkter.

Herudover kan prisnedsættelser resultere i, at virksomheden afsætter flere produkter, da en lavere pris kan appellere til forbrugere som køber efter thrifty-motivet, eftersom brugeren herigennem opnår en følelse af at have sparet penge.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu