KiMs | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Redegør for kims målgruppe
2. Definer markedet og analyser konkurrenceforholdene. I besvarelsen kan information fra internettet med fordel inddrages
3 Diskuter Kims Kommunikation/Promotion.

Uddrag
Kims benytter sig for en række forskellige promotion metoder, det har betydet at kims er kendt i hele landet. Kims har lagt stor vægt på en Pull-markedsføring. Hvor man igennem markedsføring, som er henvendt mod slutbrugeren, får kunderne til at efterspørge produktet.

Pull strategien er som regel dyrere end push strategien, men kims opnår igennem denne strategi en større kontrol over det produkt de gerne ville have markedsført. Dette er især vigtigt for kims, da de eksperimentere med mange nye og anderledes produkter. De har derfor brug for den størst mulige kontrol over deres markedsføring af dette specifikke produkt.

Kims har nu igennem 21 år (1997- 2018) benyttet sig tv-reklamer, hvor reklamen har haft figuren Jørgen i centrum. Reklamer der er bygget omkring karakteren Jørgen og har vundet adskillige reklame priser, og må siges at være en af de mest succesfulde reklamer i danmarkshistorien.

I Starten var reklamerne ”Story Telling”, hvor man ligesom fortalte en historie i reklamen, men nu er det blevet en kanal/måde at promoverer de nye produkter på.

Reklamerne indeholder en masse humor, og appellerer til kernemålgruppen. Det er svært at finde noget negativt omkring reklamerne. Man oplevede i omkring 2010 er faldende antal visninger af reklamen, begrund at markedsføring afdelingen syntes at Jørgen var blevet så genkendelig at han ikke behøvede at blive sendt på tv hele tiden.

De oplevede i 2015 at udskifte Jørgen, med hans søn. Det var youtuberen Kasper, hvor de prøvede at ramme den unge målgruppe. Ved at sætte et kendt ansigt ind fra internettet, men reklamerne opnåede aldrig den kultstatus som Jørgen havde. Her i 2018 er alt som det plejer og Jørgen er stadig på tv engang imellem.

På hjemme siden kims.dk er produkterne altid i centrum, der en grundig beskrivelse af hvert enkelt produkt. På hjemme siden er der muligheder for at se videoer med Jørgen, hvor man har sørget for at hjemmesiden har en tilknytning til Jørgen. Hjemmesiden har ikke meget bruger involveret initiativer, som andre virksomheder har på deres hjemmeside, hvor de har haft succes med at kunderne kan indsende videoer og vinde konkurrencer igennem det.

Kims har formået at få en høj in-store tilstedeværelse, og i chips afdelingen er kims altid det produkt med flest varianter på hylden og indgår ofte i de tilbud butikken har. Det gør at chipsene kommer ud på tilbudsøerne og aviserne. Og kommer til at stå i deres genkendelige kasser. Kasserne er helt klart bevidst gjort, hvide og pæne så de får et overskueligt og fint blik over dem. Grunden til kims får så mange tilbud, er fordi de har en stor tilstede værelse i butikkerne, og kims fylder 40% af chips hylderne i Danmark.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu