Kampagnefilm, der ønsker at få unge til at stemme

Indledning
Den første stemme er altid den sjoveste og mest spændende, det er det i hvert fald for de fleste. For dem det ikke er, er der lavet hundredvis af kampagner og marketingsforsøg på at få dem til det.

”Det bliver f******* bomben!” og ”Voteman” er to gode eksempler på reklamefilm, som skal sørge for at hive de sløve unge ud af værelset, og få dem til at afgive denne særdeles vigtige stemme. De to film er udgivet af henholdsvis Folketinget og Kulturministeriet, som skal sørge for at unge stemmer til Europa parlamentsvalget.

Uddrag
”Det bliver f******* bomben!” handler om de to gymnasieelever Rasmus og Josefine, som har meldt sig til en kampagne hvis mål er at uddele vælger sedler, som skal prøve at få unge til at stemme.

I filmen ser man de to elever bliver hentet af kampagnelederen Frederik, som skal sætte de to i gang. Frederik prøver at agere ligesom de unge, selvom det ikke helt virker, som han er det.

Han mener selv alle unge kun sidder på telefonen og ryger smøger. Frederik får derefter et kostume på, kostumet er en Postkasse, hvor Frederik så med de mails han får kan spamme alle med ”alt muligt lort”, der er ingen som tager imod deres sedler.

Ingen tager imod deres sedler, men så dukke to piger op. Det er Rasmus' store søster og hendes veninde. Storesøsteren mener, at kommunevalg er irrelevante, det hun derfor gør er at kaste sin smøg på Rasmus som der så går ild i.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her