Ikea Food | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Vurder mulige årsager til, at IKEA har valgt at satse ganske hårdt på sine restauranter både i møbelhusene og de separate restauranter.

2. Vurder Michael La Cours udtalelse i relation til IKEA's brand.

3. Vurder, om separate IKEA-restauranter kan tiltrække den målgruppe, der udelukkende besøger møbelhuset for at spise.

Uddrag
De seneste år er datterselskabet Ikea Food vokset markant. Ikea Food står for driften i forhold til salget af mad i diverse Ikea møbelhuse.

Siden Ikea de seneste år har oplevet sådan en positiv udvikling inden for dette, ser de det nok også som en kæmpe fremtidig mulighed.

Med den her nye og voksende mulighed, kan Ikea som helhed ramme en bredere målgruppe, og begynde at brande den her mad/restaurant del som en større del af virksomheden.

Ved også at brande sig som en form for restaurant, kan de tiltrække flere kunder i de forskellige møbelhuse. Det vil alt andet lige skabe positive resultater.

Det fremgår også at de forskellige cafeer og restauranter ikke fylder særlig meget, altså at der ikke er brug for mange kvadratmeter for at åbne f.eks. en restaurant. Dette er også klart en positiv ting, som også gør det meget effektivt.

På den måde kan de styrke deres brand, og differentiere sig fra konkurrenterne ved at have den her form for niche i form af mad i den her branche.

Her kan de ramme det fysiske behov hos forbrugerne, hvilket jo heller ikke er normalt i en branche for møbler.

Overordnet set kan man derfor sige, at det er en stor mulighed for Ikea, og det nok er derfor de vælger at satse så meget på den her del.

Som sagt har de oplevet store fremskridt allerede inden for de første år, og 30% af Ikea Foods kunder besøger Ikea udelukkende for at spise mad.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu