Indholdsfortegnelse
Dagens opgave
1. Karakterisér kort Hummel
2. Udarbejd en swot-analyse af Hummel
- Styrke:
- Svaghed:
- Mulighed:
- Trussel:
3. Vælg en udfordring for Hummel på baggrund af ovenstående og diskuter udfordringens mulige løsningsmuligheder

Uddrag
Hummel er et dansk sports- og modetøjsfirme. I dag har Hummel hovedsæde i Århus. Hummel blev grundlagt i 1923 af to tyske mænd, Albert og Michael.

I 1975 blev Hummel købt af danske importører, og siden den dag har de haft hovedsæde i Danmark. Hummel er et aktieselskab, som arbejder med branchen der omfatter engroshandel med tøj, både arbejds- men også sportstøj.

Branchens branchekode er 464210, som også ligger under branchegrupperingen handel. Når man kigger på virksomhedens roller, så er Allan Vad Nielsen den administrerende direktør. Han tiltrådte den titel d. 22. august 2017.

I dag har Hummel 161 ansatte i Hummel A/S. Man kan både købe Hummels tøj på deres egen hjemmeside, men de er også leverandører til en lang række danske sportsbutikker heriblandt Sportmaster, Unisport og Intersport. Så de arbejder både med B2C og B2B.

Rent økonomisk så går det rigtig godt for Hummel. Årets resultat i 2017 35.202.000, og siden da er resultanten steget. Årets resultat året efter lå 53.178.000 og til sidst var årets resultat i 2019 på 55.037.000.

Udover at sælge deres egne kollektioner og produkter, så er sponsorater også noget som Hummel er begyndt at sætte meget fokus på.

De sponsorerer blandt andet det danske fodboldlandshold og diverse storklubber i Europa som fx Everton, Rangers, Bristol City og den andenstørste klub i Danmark nemlig AGF.

Hummels målgruppe er personer, som går op i det sportslige, som gerne vil have et godt funktionelt produkt, som også er i god kvalitet. Så af den grund har de en del konkurrenter.