Hummel | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Afgrænsning og metode ....2
Virksomhedskarakteristik ... 3
Analyser internationalisering ....4
Eksportmotiver ..... 4
Eksportberedskab de 4 interne p’er..... 6
Uppsala-modellen .... 6
Markedsudvægelse tragtmetoden...... 7
Kultur......... 7
Hummels strategiske muligheder ....8
TOWS.... 8
Mission og vision..... 8
Konkurrencestrategier ..... 8
Vækststrategier..... 9
Fordele og ulemper ..... 9
Konklusion ........9
Kildehenvisning ......10

Uddrag
Hummel International A/S er et aktieselskab. Det startede hele tilbage i 1923, hvor Albert Messmer og hans bror Michael Ludwig Messmer, lavet en af de første fodboldstøvler i hele verden. Dengang hed det Messmer & Co. dog siden dengang, så er det blevet kendt under navnet Hummel. Fra dengang til i dag, har de nu mere end 90 års historie, og erfaring.

I december 2016 var årets resultat 12.539.000 kr. hvilket er en stor forskel fra december 2017, hvor årets resultat var -9.811.000 kr. hvilket er en stærk nedgang fra 20162. Den stærke nedgang fra 2016 til 2017, er dog grundet det tyrkiske datterselskab de har. Hummel Danmark har hovedkvarter i Århus, og Hummel er ejet af Christian Stadil.

De har både deres egen hjemmeside, og er på B2B markedet, hvor andre privatejet butikker sælger Hummel. Hummel International A/S har ikke opgivet deres antal ansatte, og deres omsætning er heller ikke opgivet.

Hummels sortiment er primært sportstøj til alle aldre, og de sælger også basistøj. De har både til herre, kvinder og børn, så de har en bred målgruppe. De er dog mest kendt for deres sportstøj. På deres hjemmeside ses en fane der hedder ”Sport”4 hvor der er fodbold, håndbold, træningstrøjer og andet.

Hvor der både er tøj, sko og udstyr. De sælger også klubtrøjer for fx landsholdet. Udover sportstøj, sko og udstyr, så har de tøj som også er til herre, kvinder og børn. Man kan på deres hjemmeside også finde kampagner de støtter, hvor man fx kan købe en bestemt slags trøje, også støtter man en bestemt kampagne.

Det ses under en fane på deres hjemmeside, som hedder Company Karma, og der står herind under ”Change the world through sport”5. Prisen på deres sortiment er lagt efter kundernes loyalitet overfor mærket, og kvaliteten, altså pris/kvalitetsførerskab startegien.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu