Hiltis | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Gør rede for, hvilke(t) delmarked(er), Brugerne af Hiltis produkter befinder sig.

2. Gør rede for den formodede købsadfærd for en entreprenør, der køber værktøj. Du skal som minimum inddrage købstype, beslutningsproces, deltagere i købet samt valgkriterier.
- Købstype
- Købsbeslutningsprocess
- Købscentret
- Valgkriterier

3. Hvilke faktorer må formodes at påvirke entreprenørens købsadfærd?

4. Vurder værdien af, at Hilti satser på et meget tæt forhold til sine kunder. Inddrag konkurrencesituationen som den beskrives i casen.

5. Redegør for de væsentligste forskelle på købsadfærden for en entreprenør og en privat gør-det-selv forbruger, der køber værktøj.

Uddrag
Brugerne af Hiltis produkter er andre virksomheder, da Hilti befinder sig på et B2B marked. Disse brugere befinder sig i det industrielle marked.

Her prioriterer kunderne driftsikkerhed af de maskiner og værktøjer, som Hilti leverer. Kunderne prioriterer også produkternes tekniske egenskaber

produktets pris i forhold til kvalitet, produktets drift- og vedligeholdelsesomkostninger samt muligheder for reparation og reservedele til produktet.

Yderligere vil en kunde på det industrielle marked også prioriterer faktorer som serviceordninger, leverandørs betalingsbetingelser, hurtig levering samt tilslutningen og installeringen af produktet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu