Indledning
Urbanisering er et vigtigt kriterie, idet det fremhæver, om hvorvidt Goodiebox har valgt at have en målgruppe i de forskellige størrelses byer.

Der er 4 opdelinger inden for urbaniseringen. Som online virksomhed satser man ikke på at grundlægge butikker i de større byer.

Derimod formår man hurtigt at ramme en stor ramme mennesker i alle byer, med sin online platform. Goodiebox bør alligevel overveje hvilke dele af Danmark, man vil ramme som ens målgruppe, så man kan effektivisere markedsføringen til den valgte målgruppe.

Formår Goodiebox at fastlægge en geografisk placering for sine potentielle kunder, rammer man hurtigt de 50.000 brugere og den vækst på 16% om måneden, som man søger.

Forskellen på forbruget i de forskellige segmenter, varierer meget. Normalt bruger kvinder i de større byer mere makeup, ofte fordi man forsøger at få anerkendelse og respekt, for sin fine hud og sin knivskarpe makeup.

Indholdsfortegnelse
Segmenteringsanalyse 2
Konsumentenhed 2
Forklaringer 3
Urbanisering 3
Alder 3
Rådighedsbeløb 4
Loyalitet 4
Brugerstatus 5
Holdning 5
Smuk-model 1 6
Smuk-model 2 8
Valg af målgruppe 9
Målgruppestrategi 9
Endelige valg af målgruppe 10
Målgruppebeskrivelse 10
Kildeliste 11

Optimer dit sprog - Læs vores guide og scor topkarakter

Uddrag
Brugerstatus er vigtigt for Goodiebox. Goodieboxs kunder er primært heavy-users, da man som kunde hos Goodiebox, ofte bruger produkterne i den månedlige boks i stedet for at investere mange penge i andet make-up og separate produkter.

Fordi Goodiebox sender forskellige produkter ud hver måned, vil man placere deres kunder som heavy-users. Forskellen på de forskellige segmenter er deres forbrug af makeup.

En light-user bruger måske 2 forskellige produkter, hvorimod en medium-user kan bruge helt op til 6 produkter. En heavy-user anvender dog mest makeup og bruger ofte op imod 10 produkter.

-----

Kriteriet holdning er vigtigt for Goodiebox. Der er valgt 2 opdelinger, anerkendelsesøgende og selvforkælelsesgenet.

Hvis deres kunde er anerkendelsesøgende søger kunden anerkendelse for kundens udseende og kundens make-up. For at opnå denne opmærksomhed har kunden brug for produkter, der giver anerkendelse.

Selvforkælelsesgenet giver kunden en tryghedsfølelse, når kunden køber produkter for at forkæle sig selv og deres krop med nye lækre produkter.