Fjällräven | Analyse | Fjällräven | 12 i Karakter

Indledning
I de seneste år er der kommet markant mere fokus på sundhed og motion. Danskerne vil gerne gøre det, der er bedst for deres kroppe og som samtidig giver dem god energi og udsender endorfiner til deres hjerner.

Mens der ses en kulturel tendens i samfundet, hvor økologi sprudler, er der også markant flere, som dyrker forskellige former for motion.

Uddrag
Reklamen er udarbejdet med henblik på en tekstlig kontekst i forbindelse med at reklamen er udgivet i magasinet ”Ud & Se”.

Fjällrävens reklame er i den kontekst omgivet af mange andre forskellige reklamer, artikler og reportager, som alle primært har fokus på livsstil og kultur.

Dermed stemmer Fjällrävens budskab om bedre naturoplevelser fint overens med magasinets overordnede temaer og interesser.

Reklamens primære påstand er, at man skal købe Fjällrävens vandrebukser, mens belægget herfor er at man hos dem kan være sikker på at finde et par bukser, der vil passe perfekt og vil gøre ens naturoplevelser endnu bedre mange år frem.

Hjemmelen for dette kan derfor siges at være, at gode vandrebukser med stor sandsynlighed vil gøre naturoplevelsen i forbindelse med vandring bedre.

For at markere påstandens styrke er der i reklamen anvendt flere styrkemarkører, hvilket blandt andet kan læses i reklamens afsluttende sætning:

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu