El scooter Gogoro | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik:
Markeds karakteristik:
Hvilket marked opererer virksomheden på?
Hvilke konkurrenter har jeres virksomhed?
Vurder virksomhedens markedsandel, præference og konkurrencemæssige position
Konkurrentanalyse:
Vækstanalyse:
Påstand:
Kildeliste:

Uddrag
Gogoro er et taiwanesisk firma, der udvikler og sælger elektriske scootere og infrastruktur til udskiftning af batterier.

Gogoro blev grundlagt i 2011 af Horace Luke og Matt Taylor. Gogoro er en privatejet virksomhed med 1200 medarbejdere.

Det er en produktionsvirksomhed, som producere el scooterne, og sælger dem videre til handelsvirksomheder.

“To leverage the power of technology to change the way we consume energy and to transform how cities operate in a smarter, cleaner and more sustainable way.”

Deres ide er, at gøre el scooter mere bæredygtige, så de ikke skader miljøet. “Visionen for os er at lave meget skalerbare, bæredygtige løsninger, som ikke behøver statsstøtte,” siger administrerende direktør i et interview.

Dette er også deres kernekompetence, og det som kunderne lægger mest vægt på. En anden kernekompetence, som Gogoro har

er at de har over 1200 batteri stationer med mere end 100.000 batterier fordelt ud på stationerne, som fastholder kunderne og skaber enorm værdi for kunden.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu