Indledning
Hvis man starter med at kigge på hvilke konkurrenter C. Reinhardt (PGO) har, kan man tage udgangspunkt i konkurrencetragtmodellen, hvor man kigger på den snævrer konkurrence og den brede konkurrence.

Hvis man starter med den helt snævre konkurrence, så er det jo konkurrence indenfor samme produkt, hvilket så er andre scooter mærke.

Her kan det for eksempel være Yamaha, Suzuki, Kymco og Vespa. Hvis man så går lidt ud i modellen, er det konkurrence indenfor samme produktkategori, hvilket er andre køretøjer med motor som fx el-cykel, bil, motorcykel og eventuelt el-løbehjul.

Uddrag
Den her model er en god model for virksomheder at bruge for at kunne analysere forbrugerens købsadfærd, da den kan hjælpe virksomheden med at forstå deres kunder og på den måde hjælpe sig selv med at markedsføre ordentligt.

Først har vi stimuli, og her handler det om hvilke ting forbrugeren bliver påvirket af. Det kan fx være de 4 p’er eller de fire forhold jeg har forklaret om længere oppe.

Det næste er organisme, og her handler det om at virksomheden skal forstå forbrugerens tanker i forhold til behov, købemotiver, købsroller og så videre. Til sidst har vi så respons, som handler om, om forbrugeren køber produktet eller ej.

Til sidst vil jeg analysere konkurrencesituationen på markedet for scootere. Det vil jeg gøre med brug af Five Forces modellen

som har 5 aktører som er henholdsvis konkurrenter i branchen, nye indtrængere, substituerende produkter, leverandører og kunder.