Indholdsfortegnelse
Interne forhold
- Stærke sider
- Svage sider
Eksterne forhold
- Muligheder
- SO-tiltag
- WO-tiltag
- Trusler
- ST-tiltag
- WT-tiltag

Uddrag
De fire p´er også kaldet marketing mix.
Produkt. Produktet hos den blå planet, er selve oplevelsen, det er Nordeuropas største akvarium så deres produkt sidder lige i skabet hos kunderne, de har nogle af de sjældneste fisk der er på markedet og dette giver en lækker fornemmelse hos gæsterne.

Pris. Prisen for at komme ind hos den blå Planet ligger lidt i den dyre ende. Entreprisen for at komme ind ligger på 185 kr. for voksne og for børn mellem 3 - 11 år koster det 100 kr. Promotion.

Den blå planet er gode til at promovere sig selv, hvor de blandt andet har en støtte kampagne kørende, hvor hvis du støtter den blå planet med 100 kr. får du et minicruise med Oslo båden til Norge, de har også fysiske reklamer rundt om i København, hvor man kan finde små flyers i busser, i lufthaven og på tankstationer.

Place. De ligger rigtigt godt hvis man kommer med en flyver eller tog, da lufthavnen og metroen ligger 5 min derfra.

Den blå planet har benyttet sig af at lave Strategiske alliancer, hvor de har lavet samarbejdsrelationer med blandt andet med grund- og ungdomsuddannelserne hvor Den Blå Planet tilbyder skoler og uddannelsesinstitutioner at deltage i undervisningsforløb.

Den blå planet har meget succes med at de får rigtig mange besøgende fra folk fra udlandet, faktisk flere fra udlandet end fra Danmark.

Dette er en geografisk markedsudvikling, da det har hjulpet dem rigtig meget med at få en åbning til udenlandske marked.