Den Blå Planet | Afsætning | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Karakteriser Den Blå Planets målgrupper. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum.
2. Analyser Den Blå Planets interne forhold. Inddrag den forenklede værdikæde for servicevirksomheder.
- Produktudvikling:
- Markedsføring:
- Produkt:
- Promotion:
- Pris:
- Processer:
- Salg:
- Produktion:
3. Analyser Den Blå Planets anvendelse af produktparameteren.
4. Besvarelsen af opgave 4 må maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum. Diskuter følgende udsagn:
a. Købemotivet ved køb af en billet til Den Blå Planet vil typisk være Band Wagon-motivet.
b. Den Blå Planets produkt er overvejende uhåndgribeligt.
c. Den Blå Planet følger konkurrencestrategien differentieringsfokus.
5. Med udgangspunkt i din besvarelse af opgave 1-4 og relevante bilag skal du identificere en væsentlig udfordring for Den Blå Planet. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Den Blå Planet er en servicevirksomhed og har mere end én målgruppe, de er meget optaget af at give børnefamilier en unik oplevelse, når de besøger deres univers.

Når familier besøger virksomheden, bruger de både dyrebar familietid og en god portion penge på at vælge Den Blå Planet som leverandør af oplevelser.

Den Blå Planet har gennem de senere år set flere udenlandske turister end danske, ca. 56 % af deres gæster er internationale turister og heraf kommer 15 % fra virksomhedens naboland Sverige.

Virksomheden har opnået et godt kendskab til sine gæster, og ved at 52 % af deres danske gæster har en videregående uddannelse, og 76 % er personer uden børn.

København har gennem de senere år oplevet markant vækst i antallet af både indenlandske- og udenlandske turister, hvilket vil være stigende i fremtiden.

Virksomhedens beliggenhed er en afgørende faktor for deres mulighed for at tiltrække nogle kundegrupper. Dog mærker virksomheden udfordringer med at tiltrække børnefamilier til København, da det er en dyr ferieby for en børnefamilie.

Som led i Den Blå Planets aktive deltagelse i miljødebatten har akvariet fokus på at minimere sit daglige ressourceforbrug og har fx nedsat sit strømforbrug med 14 % siden åbningen i 2013 svarende til en besparelse på cirka 1,5 millioner kroner årligt.

Flere forbrugere er blevet kritiske overfor virksomheder, der forurener og tager ansvar til miljøet. Det er nemlig forbrugeren, der afgør hvordan virksomhederne skal begå sig.

Lever virksomhederne ikke op til forbrugernes ønsker og krav, vil de blive valgt fra til fordel for en konkurrent.

Over det seneste stykke tid har forbrugerene gået i en retning, der handler om at fokusere mere på miljørigtige samt bæredygtige valg. Disse specifikke valg som forbrugerne stiller store krav til, resultere i at købekraften effektiveres for virksomhederne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu