Dansk Supermarked | Afsætning A

Opgavebeskrivelse
1. Udvælg og gør kort rede for en udfordring i relation til Dansk Supermarked. Hvilke teorier/modeller kan beskrive virksomhedens udbudsforhold
2. Udvælg og anvend forskellige modeller til at analysere den største udfordring for Dansk Supermarked
3. Giv en vurdering af Dansk Supermarkeds anvendelse af parametrene sortiment og distribution

Uddrag
Dansk Supermarked har længe været en af de førende distributører af dagligvarer i Danmark. Koncernen er bestående af tre forskellige dagligvarer butikker, i tre forskellige størrelser.

Bilka, Føtex og Netto. Alle tre butikker har et forskelligt sortiment, som referer til forskellige kundegrupper, dog beskæftiger de sig alle med dagligvarer. Den største dagligvarer butik hos Dansk Supermarked, er varehuset Bilka.

Her beskæftiges der med ting såsom maling, haveudstyr, og møbler. Hvorimod i Føtex er det tekstil og IT. Til sidst er det Netto som kun distributører dagligvarer. Dansk Supermarked er derfor i besiddelse af et stort sortiment, hvor variationen af størrelserne på butikkerne gør, at butikkerne prioriteres i forskellige kundegrupper, og derfor giver dem en stor markedsandel.

Hele der varierede sortiment, supplerer også godt med distribution af nye produkter.

Når det kommer til Dansk Supermarkeds distribution af produkter bruger de distributionsformen, Intensiv distribution. De har valgt at distribuere ved høj dækning på markedet. I stedet for at satse på én dagligvarer butik, som man gør i eksklusiv distribution, har Dansk Supermarked valgt at satse på alle deres koncerner for at få så høj dækning af markedet som muligt.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!