Dalí Speakers | Analyse | Noter

Indholdsfortegnelse
1.1 På baggrund af virksomhedsbesøg i Nørager hos Dalí Speakers samt vedhæftede Power Point præsentation, vælg 1 af virksomhedens 3 B2C-målgruppesegmenter, som jeres fokus. Begrund jeres valg.

2.1 Afgræns jeres undersøgelse til et selvvalgt geografisk marked. Begrund jeres valg.

3.1 Fremsæt forslag til en B2B-segmentering af markedet (hvilke segmenteringskriterier og variable), der vil kunne styrke salget til pågældende målgruppe.

4.1 Argumentér for hvilken segmenteringstankegang (build-up eller break-down) Dalí Speakers bør vælge

Uddrag
Fokuspunkter vil igennem denne opgave ligge hos virksomhedens B2C-målgruppesegment – Hi-Fi Entusiasts. Som tages på baggrund af virksomhedsbesøget i Nørager hos Dalí Speakers.

Idet at virksomheden producerne Hi-Fi og High-End højtalere, som tager afstand fra alt der har med overpriser, forkerte produktoplysninger og en branche med et alt for stort – og kortsigtet – fokus på profit frem for den gode lydoplevelse.

Virksomheden sætter nemlig en ære i at producere Hi-Fi og High-End højtalere til kundegruppe, at sikre kunderne rent faktisk får et alternativ i branchen, de kunne stole på.

Derudover er Dalí Speakers en virksomhed som sætter en ære i at producere Hi-Fi og High-End højtalere, til en kundegruppe, som eftertragter produkter som er producenter efter Dalí Speakers otte lyd-design-filosofier som indebær lavt tab, holografisk lyd, tid sammenhæng, klarhed, bred spredning, lav resonans skab, forstærker optimeret og individuelt udformet.

Hvilket her har en klar sammenhæng til virksomhedens B2C-målgruppesegment – Hi-Fi Entusiasts, hvis nøglekendetegn er Geek (nørd) – Super Geek (super nørd) – Connoisseur (kunstkender).

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu