Convenienceprodukter Opg. 1 2 3

Opgavebeskrivelse
Opgave 1.)
Markedsbeskrivelse for Convenienceprodukter

Opgave 2.)
Analyse af 1-2 relevante faktorer i den uafhængige omverden
- S - Sociale og kulturelle faktorer
- E - Økonomiske forhold

Opgave 3.)
Brancheanalyse med fokus på måltidskasser

Uddrag
Markedet for conveneienceprodukter omfatter fødevarer, der er blevet forarbejdet eller forberedt i større eller mindre grad, så det gør det nemmere for forbrugeren at sætte et måltid mad på bordet.

I denne produktkategori findes der måltidsløsninger i form af færdigretter, færdiglavet sovs eller snittet grøntsager, måltidskasser, men også de velkendte fast-foodmuligheder som burger og pizza .

Da dagligdagen for mange mennesker er blevet meget travlere, har det resulteret i et stigende salg af convenienceprodukter og dybere sortiment af convenienceprodukter i de forskellige supermarkeder .

Det danske marked for convenienceprodukter består af de kendte supermarkeder, virksomheder der sælger måltidskasser

herunder fx Skagenfood og Aarstiderne, men også fastfood kæder som Burger King og McDonalds.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu