Case Skagenfood

Indholdsfortegnelse
- Virksomhedskarakteristik
- SWOT-opstilling
- Marketingmix

Uddrag
Deres kunder er kvalitetsbevidste og modne. Det er typisk mennesker over 45 år, som lægger vægt på kvalitet og at det skal være nemt. Det vil de gerne betale for. De skal markedsføre sig der, hvor deres målgruppe er. En ide var derfor flow tv, men det er en dyr løsning. Skagenfood bruger derfor ikke særlig mange penge på markedsføring.

Deres pris på deres produkter er forholdsvist dyre, i forhold til pris på fisk ved andre virksomheder i branchen. Det er en onlinebaseret virksomhed, som sender varerne direkte til kunderne. Fordelen ved det kan være, at deres sortiment på den måde er større end de konkurrenter som har fysiske butikker. Skagenfood har mulighed for at leje et billigt lager, og få flere kvadratmeter for pengene til lager.

Deres vigtigste ”P” er produktet. Kunderne er villige til at betale en høj pris for deres produkter, fordi det god kvalitet og nemt. Deres generiske strategi er differentieringsstrategien. De prøver at differencer sig ved hjælp af et særligt produkt.

Sådan får du adgang til resten af materialet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her