Case Onlinehandel: Pakker presser supermarkeder

Indholdsfortegnelse
Analyser 2-3 relevante faktorer i Coops omverden, der påvirker deres virksomhed.

Uddrag
De tre faktorer i omverdensmodellen der påvirker Coops virksomhed er kunder, leverandør og konkurrenterne som er med i den afhængige omverden. Coronakrisen har påvirket kunderne på denne måde, at mange har skulle holdes i karantæne. Dette betyder, at der er færre kunder der har været ude i de forskellige butikker for, at handle.

På grund af denne situationen, som befolkningen lever i er der mange der er blevet ramt af virussen, ikke tørrer at gå ud i butikkerne eller at der skal være et max antal kunder i de forskellige butikker. Dermed er kundernes købsadfærd blevet påvirket før og nu.

I de fleste tilfælde når kunder er ude for, at handle ved de typisk hvad det er de vil have, vanekøb. Dog ændrede det sig lige under corona, da fx grænserne lukkede. Her blev det mere overvejelseskøb, som indebære en lang beslutningsproces med overvejelse af flere alternativer. Dette kan fx ses ved priserne i fx Tyskland og Danmark.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu