Brillemarkedet | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1) Redegør for kort for brillemarkedet. Fokusér på de danske brilleproducenter.
2) Analyser Bellingers brug af produktparameteret
3) Analyser købsadfærden ved køb af Bellingers produkter. Inddrag personas og tag udgangspunkt i relevante faktorer.
4) Diskuter følgende udsagn:
• Bellingers generiske strategi er fokuseret differentiering.
• Bellinger forsøger især at differentiere sig fra deres konkurrenter på deres produkters funktionelle kvalitet.
5) Identificér en væsentlig udfordring for Bellinger. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Gennem de sidste år er der en række virksomheder, som er dukket op inden for brillemode, der følger tøjbranchens internationale succes.

En af de kendte, største og ældste er den danske firma Lindberg i brillebranchen. De er heriblandt kendt for funktionelle og elegante letvægtsbriller fremstillet i titanium.

Udover at være kendt som de bedst producerende i elegante briller, er de også de mest kende på internationale markeder, da 90% af deres salg foregår i udlandet.

Desuden har de også vundet den internationale designpris Good Design Award. Et andet brillemærke, som også sætter design og kvalitet højt er Inface, som befinder sig i Vejle.

Deres briller er dyre mærkevarebriller, og bliver fremstillet af acetat og titanium. Dernæst er der Bellinger, som skaber avantgardistiske briller til personer, der ønsker personligt signalement, og som ønsker at skille sig ud.

Briller er gennem årene også blevet et attraktivt og voksende produkt på markedet for mode accessories. Briller opfattes i dag som et fashion statement og er med til at udtrykke personlighed.

Desuden er der faktisk også i det senere år været en stigende interesse for operationer for almindeligt forekommende synsfejl.

På internationale brillemesser er der således stor fokus på danske virksomheder, der fører an med innovative brilledesigns.

---

For at kunne analysere Bellingers brug af produktparameteret, skal man kigge på produktets kvalitet, emballage og sortiment
Kvalitet er produktets evne til at opfylde forventningerne hos målgruppen/forbrugerene.

Bellingers evne, er at levere unikke og højkvalitets briller til deres kunder. Hovedfunktionen er derfor hos forbrugerene

at de får et skarpere syn i deres hverdage, og de får dermed også eksklusive unikke designerbriller med i købet til dem som ønsker at skille sig ud.

Bellingers har forskellige brille-kollektioner. De har lanceret Bellinger-linjen, som er eksklusive unikke designerbriller til både mænd og kvinder.

Materialerne er alt fra acetater til metal og titanium i høj kvalitet. Det er innovativt design til dem, der vil skille sig ud fra mængden, og smagsmæssigt er anderledes end andre, som også bidrager til kundens image.

Deres anden kollektion de har lanceret, er Kamæleon-linjen, med sine udskiftelige stænger stor fleksibilitet for brugeren.

Kamæleonen, som består af relativt simple fronte i afdæmpede farver og faconer, kan kombineres med mere end 200 forskellige slags stænger, som fås i et væld af farver, designs og materialer.

Bellinger er indbegrebet af nyt og innovativt dansk design. De vedkender sig med klassisk dansk designtradition, men deres briller er både stilfulde og funky.

De har en simpel mission om at gøre folk glade. Malene og Claus Bellinger Diederichsen står selv for designfasen.

De slår de første streger til nye modeller, som derefter bliver videreudviklet i samarbejde med deres designteam.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu