Boozt.com | Afsætning opgave

Opgavebeskrivelse
Opgave 1 – strategisk analyse (situationsanalyse)
Arbejdet skal tage udgangspunkt i en strategisk analyse som til sidst opsummeres i en SWOT-opstilling til sidst. Analysen skal i denne her opgave bestå af:
a. Værdikæde (herunder konkurrencedygtighed)
b. Virksomhedens nuværende brug af strategier (generisk strategi og vækststrategi)
c. Omverdensforhold (kun de uafhængige omverdensforhold)
d. Brancheanalyse
e. SWOT-opstilling (opsummering og giver overblik over virksomhedens nuværende situation)

Opgave 2 – Fremtidig strategi og tiltag
Med udgangspunkt i SWOT-opstillingen skal I nu udarbejde strategier og tiltag i den strategiske planlægning. Et naturligt værktøj til dette er at anvende TOWS matricen, hvor der fokuseres på fremadrettede handlinger. I den forbindelse skal I komme med mulige forslag til hvilke vækststrategier og parametertiltag virksomheden kan anvende fremover indenfor de 4 strategiske tiltag SO, WO, ST, WT.

Uddrag
Boozts konkurrencestrategi er differienteringfordel. Det vil sige virksomheden har noget unikt at byde på.

Boozt er har i forvejen en god hjemmeside, med meget forskelligt tøj og tøj i forskellige prisklasser, men udover det har de også skabt en ny mulighed inde på deres hjemmeside som hedder booztlet.

Det booztlet byder på er rabatter, som er produkter fra deres oprindelige webside som ikke er blevet solgt indenfor en bestemt tidszone.

Produkterne kommer ind på booztlet for en detailpris, og kunderne får det billigt.

---

Konkurrenter i branchen: Boozt har mange gode og stærke konkurrenter, de kan være Zalando, Magasin, NA-KD, Asos og Amazon. Zalando som er en af de mest kendte, indenfor online tøj handel, har dog kun en markedsandel på 1,3%.

Der er høj konkurrence i mellem butikkerne og mærkerne i branchen. Der er mange konkurrenter i modebranchen, hvor alle skal differentiere sig, for at kunne forblive relevante og eftertragtede i branchen.

Substituerende produkter: Fysiske tøjbutikker på det danske marked, de er nemmere at handle hos, da man ikke skal tænke på fragt eller levering, og at du sikrer dig at størrelsen passer til tøjet, det er man ikke altid sikret på online.

Der findes også andre brancher som opfylder de samme behov. Det kan være alt inden for kosmetik til smykker/accessories, der har man butikker som Matas, Normal og smykkeforhandlere, der vil kunne opfylde de behov, som modebutikker.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu