Uddrag
BoConcept er en dansk virksomhed, der blev grundlagt helt tilbage i 1952. BoConcept blev født med en vision om at skabe smukke funktionelle møbler i en god kvalitet.

BoConcepts har i sine første mange leveår befundet sig på det danske marked. Men i 1993 åbnede de deres første internationale butik i Paris, siden da har der været fuld fart på BoConcepts og de har taget verden med storm.

I deres store udvikling er det lykkes dem at blive den mest globale møbelforretning, og derfor overhale deres nærmeste konkurrent, IKEA. BoConcept har285 butikker spred over 65 forskellige lande.

Det har man også kunne se i BoConcepts regnskab at de har været i en stor udvikling. Hvis man kigger i 16-17 havde de en pæn omsætning på lige over 1000, men et resultat der lå i minus.

Det har de i den grad fået lavet om på i 18-19 hvor deres omsætning var steget med over 300 og deres resultat nu lå på over 80.

Noget der har været en fordel for BoConcept er at der har været en stor efterspørgsel på skandinavisk design møbler.

En klar fordel for BoConcept er at de befinder sig i mellemklassen ved pris, det er godt for dem, fordi de tilbyder kvalitet til en pris som en del kan være med på.

BoConcept tilbyder også et okay bredt sortiment, dog uden at have et lige så stort sortiment som deres konkurrenter. BoConcept tilbyder stort set alt til boligen. De tilbyder alt fra sofaer til udendørsmøbler. Noget der er vigtigt for BoConcept er service.

BoConcept tilbyder en speciel service som er en rigtig stor succes. Den service går ud på at de sender en medarbejder hjem til kunden ,hvor medarbejderen i samarbejde med kunden møblerer enten et rum eller flere. Den service kalder de interior design service.

---

Til at udarbejde BoConcepts værdikæde, vil jeg bruge værdikæde modellen fra afsætningsbogen.

Værdikæde er delt op i to, primæraktiviter og støtteaktiviteter. Jeg vil starte med at kigge på primæraktiviteter, derude af vil jeg starte med upstream aktiviteterne og derefter downstream aktiviteterne.

BoConcepts indgående logistik for vi ikke den store viden fra de opgivende kilder. Men vi må gå ud fra BoConcept har nogle lagere rundt omkring, samt noget transport og modtagelse af varer.

Det samme gælder for produktion, her for vi hellere ikke noget information. Her må vi igen gå ud fra at de enten selv producere eller for deres varer produceret andet sted fra.

Det sidste punkt inden for upstream aktiviteterne er udgående logistik. Her for vi igen ikke den største vide, men vi for at vide at BoConcept er eneleverandører.

Altså at BoConcept selv levere ud til deres kunder og butikker.