Indholdsfortegnelse
1. Karakteristik af virksomheden
2. Kritiske succesfaktorer
3. Virksomhedens udfordringer (altid 3)
4. Analyser af udfordringer
5. Handlingsforslag (2-3 stk. for hver udfordring)
5.1 Udfordring 1: Nævn udfordringen her
5.1.1 Valg af handlingsforslag
6. Metode
7. Kildeliste
Bilag 1

Uddrag
1. Karakteristik af virksomheden
BObles ApS er inde i Branchen for tumlelegetøj og kvalitetspræget redskaber til børn fra alderen 0-6 og en produktionsvirksomhed, som hovedsageligt foregår i Asien, samt lager på Lolland.

Bolette og Louise fik sammen ideen om at skabe et multifunktionelt møbel til børn. Hvor der var tænkt meget over designet og materialet.

Det startede i 2016 hvor det første møbel blev produceret. Efter det tog væksten fart både indlands og udlands.

Virksomheden er især kendt for deres danske design og kvalitet og historien bag produktet, som de fokuserer meget på at formidle ud.

Virksomheden er især stolte over at kunne opfylde noget forskellige FN’s verdensmål. Nemlig verdensmål 4,12 og 17. Som handler om at alle børn skal have en mulighed for at lære og trivsel og deres produktion og partnerskab.

BObles opererer primært på B2B marked med BabySam og ønskebørn. Men også B2C i form af deres egen onlinehandel. De afholder også mange events, som tumbleevents og Barsels Break.

2. Kritiske succesfaktorer
Det er en kritisk succesfaktor at de har høj kvalitet og et unikt design.

Vi har valgt den på baggrund af vi mener det er virksomheden kernekompetence og hovedårsagen til deres succes.

Da virksomheden er en produktionsvirksomhed, er de derfor afhængige af deres design, kvalitet og høje faglighed.

Det er en kritisk succesfaktor, at de fastholder deres kampagner og events.
Vi har valgt den da kampagner og events er vigtige for virksomheden salg, service og deres markedsføring.

Da de kan vise deres produkter frem, til og ramme den rigtige målgruppe, på bedst mulig vis ved hjælp af kvalificeret personale.

En kritisk succes faktor er de opfylder flere forskellige af verdens mål
Vi har valgt den, da BObels opfylder hele 3 af FN’s verdensmål.

Verdensmål 4, 12 og 17, som både omhandler trivsel og miljøet. Hvilket forstærker BObels brand og image.

Det er en kritisk succesfaktor, at de opretholder et tæt samarbejde med kæderne, som Baby Sam og ønskebørn.

Vi har vagt denne KSF da BObles primært opererer på B2B marked med BabySam og ønskebørn. Og hele 60% af BObles omsætning kommer fra de fysiske butikker.

3. Virksomhedens udfordringer
Udfordring 1

Bobles har et smalt sortiment.
Bobles har et meget smalt men dybt sortiment. Bobles har kun fokus på en slags varegruppe som er en slags møbler til børn, som hjælper på motorikken.

Produkterne egner sig til børn fra 0 – 6 år. Udfordringen til det, er at deres sortiment er smalt, samt at de får svært ved at blive ved med at vækst i. Deres produkter er også af god kvalitet, så de har en lang holdbarhed.

Udfordring 2
Vækst på det digitale marked.
Det er en udfordring for BObles at deres andel på det digitale marked, ikke er lige så stort som deres andel på det fysiske.

Virksomheden ønsker et større fokus på det digitale fremfor det fysiske, da det er kritisk for dem på en kortsigtede plan og det kan hjælpe med at øge deres kendskabsgrad.

BObles ønsker specielt nu, at de vækster mere gennem de digitale butikker, da COVID-19 formindsker købekraften/købemuligheder i de fysiske butikker og antallet af fysiske kunder “falder”, som forværrer deres omsætning.

4. Analyser af udfordringer
Udfordring 1: Smalt sortiment

Marketingmix
Ved hjælp af vores analyse af bobles marketingmix har vi fundet ud af at deres sortiment er meget smalt men dybt.

De har kun en varegruppe som er møbler til børn. De fokuserer på at deres produkter er unikke og i rigtig god kvalitet.

De henvender sig derfor til et demografisk segment af familier med børn 0-6, som også har råd til at købe dyre børnemøbler.

Målgruppe/købdsadfærdsanalyse.
Ved hjælp af vores målgruppe/købsadfærdsanalyse har vi fundet frem til at mål gruppe for bobles er familier med børn fra 0-6 år.

Det er dog familier med en relativ god økonomi i og med at bobles produkter er high end.3 omverdensmodellen

Ved hjælp af den afhængige omverdens analysen har vi fundet frem til at der er en del konkurrenter på markedet.

Generelt legetøjsbutikker som sælger legetøj, men også tumble Mee som sælger nogle produkter som, ligner bobles på en prik.