Indholdsfortegnelse
1. Opstil argumenter for og imod hvert af de 4 udsagn i en synopsis på 2 sider. Den gode opgave inddrager flere købsadfærd begreber til hver delopgave.

“Jeg tror ikke, at problemet med speedere der sætter sig fast, vil blive noget problem for Toyota, fordi sikkerhed ikke spiller den store rolle for Toyotas målgruppe.”

“Bilsalget i Danmark steg for franske biler fra 2013 til 2015, men også for de tyske premiumbilmærker Audi, BMW og Mercedes. Det kunne godt se ud som om, at danskerne køber mellemklassebiler fra Frankrig og luksusbiler fra Tyskland.”

“Sig mig hvilken bil du har, så skal jeg fortælle dig, hvor du er i din livscyklus og din livsstil. Brugt Fiat Punto: lige flyttet hjemmefra, første rigtige job.

Ford Mondeo stationcar: familie med to børn. Suzuki: Ugift kvinde, 30 år, ingen børn. Audi: Direktør. Volvo: familie med god indkomst.”

“Kvinder går jo ikke så meget op i biler som mænd. Det handler i nogen grad om forskellige behov der skal dækkes, men måske også om rådighedsbeløb. Mens manden kan opsluges af ofte meget dyrt ekstraudstyr til bilen, er kvinden måske mere fornuftig og vælger ekstraudstyret fra, fordi børnene trænger til en ny seng, eller fordi stue møblerne skal skiftes ud.”

Uddrag
For: Kvinder køber oftest kun efter et funktionelt behov. Til tider kan det også være det sociale købemotiv thrifty men de vil priortere en bil der kører godt, sikkert, langt på literen og har kapacitet til ens behov.

Inde i vores forbrugers black box er der også mange andre behov som hænger sammen med deres livscyklus.

Derfor vil dette også påvirke andre køb og i sammenhæng med bilkøb vil kvinder prioritere en bil der har alt det nødvendige udstyr med i prisen så de også har råd til andre ting.

Imod: Der er mange kvinder der går lige så meget op i bilen som mænd. Alle har et behov for sikkerhed og kvinder vil derfor også tilkøbe de ekstra der er behov for.

Desuden tænker kvinder også mere at dette er et køb der holder i mange år inden det skal udskiftes og at ekstra tilbehør kan være kritisk for at den holder i længere tid.

I købsbeslutningen er kvinden initiativtager, konsument, disponent og køber.

Derfor vil hun selv kunne se hvilke pain hun har, hvilket produkt der skal benyttes, om hun køber eller ej og om hun er tilfreds efterfølgende.

Dette vil være de ting der påvirker hvilken beslutning hun tager frem for prisen og andre behov.