Indholdsfortegnelse
1. Analyser B&O’s interne og eksterne situation........................................................................................................2
2. Med udgangspunkt i en segmentering, bedes du definere B&O’s målgruppe(r) .....................................................5
3. Diskuter hvordan B&O positionerer sig..................................................................................................................5
4. Analyser relevante elementer af købsadfærden ....................................................................................................6
5. Redegør for hvorledes B&O kan indsamle informationer omkring købsadfærden for deres målgruppe .................6
6. Identificere B&O’s konkurrenter og analysere de konkurrencemæssige positioner og konkurrencen på markedet i
Danmark ................................................................................................................................................................... 6
7. Redegør for hvordan B&O differentiere sig og diskuter hvilken konkurrencestrategi, de benytter sig af ................8
8. Diskuter hvilke(n) vækststrategi(er) B&O arbejder ud fra ......................................................................................8
9. Analyser hvordan B&O anvender gruppeparametrene produkt, pris, distribution og promotion ...........................9
10. Vurder med baggrund i ovenstående hvorledes virksomheden kan skabe vækst gennem marketing mixet/Ansoff .................................................................................................................................................................................. 9
Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver
Uddrag
Den anden kanal de benytter sig af, er multibrandbutikker, som ofte kendes som shop-in-shop butikker.
Disse butikker finder man oftest i stormagasiner eller lufthavne.
Den tredje og sidste salgskanal B&O benytter sig af, er web-handlen, hvor kunderne handler på Bang og Olufsens egen hjemmeside.
Samarbejdspartnere
B&O levere kun det bedste af det bedste. Derfor har de eksempelvis, som ved deres Eclipse-TV benyttet sig af den bedste skærm og TV-software fra LG, mens B&O’s egen lyd naturligvis benyttes. Det bliver så samlet hos en partner, Tymphany, i Centraleuropa.
Derudover lancerede B&O tilbage i 2019 deres første produkter med teknologi fra henholdsvis Google og Apple. Der er altså tale om produkter, der understøtter Google assistent & Apple Airplay 2.
Nøgleaktiviteter
Noget af det som B&O går meget op i er design og kvalitet. Det er derfor også nogle af deres nøgleaktivitet. Produkterne kan inddeles i 3 kategorier, on-the-go, Flexible Living samt Stagged. Fælles for alle varegrupper er, at de er af høj kvalitet og udstråler luksus.
Ressourcer:
En af deres største ressourcer er menneskelige ressourcer. Grunden til dette er, at de har et meget veluddannet personale, som altid står klar med en masse rådgivning omkring deres produkter til deres kunder, når de kommer ind i deres butikker. Rådgivning og god oplevelse for kunden er alfa og omega for B&O.
Omkostninger:
B&O har mange omkostninger, eftersom de både har butikker, hvorfra de sælger deres produkter, hvor der medfører personaleomkostninger og lokaleomkostninger. Derudover er der omkostninger til produktionen.
Indtægter
Den eneste indtægt de har, er igennem salget af deres produkter til kunderne.
Skriv et svar