BabySam AS | SOP | 10 i karakter

Indledning
I Danmark blev der født 60.937 børn i 2020 . Der har igennem mange år været en stigning i fødsler i Danmark. Der er en hård konkurrence i branchen indenfor baby og børneudstyr, da der er mange udbyder på marked.

Det handler om at have en klar plan for at kunne differentiere sig fra de andre konkurrerende virksomheder. Det kræver det rette strategi at være en del af toppe på det totale marked.

Man skal have et unik brand og produkt, som kunderne ville fortrække fremfor andre ligne virksomheder. Marked er præget af en hård konkurrence med funktionelle købemotiver

og en målgruppe som allerede er foruddefineret, da der løbende kommer udskiftninger af forbrugerne i denne branche.

I den moderne verden som vi alle lever i idag, er kvalitet og bevidstheden omkring miljøet og bæredygtighed et stort fokusområde.

Indholdsfortegnelse
Indledning 1
Problemformulering 2
- Hvordan kan BabySam A/S fastholde eller forbedre sin position på markedet? 2
Problemstillinger 2
- Redegør for virksomheden BabySam A/S med særlig fokus på deres markedsføring. 2
- Foretag en komparativ analyse af markedsføring af BabySam A/S og en konkurrerende virksomhed herunder en kort analyse af de konkurrencemæssige forhold. 2
- Diskuter hvilke promotionsformer og konkurrencestrategier BabySam A/S bør anvende i fremtiden for at opnå vækst. 2
Fag, metode, teori, materialer, kildekritik og empiri 2
Afgrænsning 3
Redegørelse 4
Analyse 7
- Komparativ analyse 7
Delkonklusion 14
- Porter’s Five Forces 15
- Konkurrenter i branchen 15
- Kunderne 15
- Leverandørerne 15
- Substituerende produkter 16
Delkonklusion 16
Diskussion 16
Konklusion 19
Litteraturliste 20
Bilag 22

Uddrag
Tilbage i 1970 åbnet Søren Jalsøe en butik som hed ”alt til BARNET hos Jalsøe” i Valby inden i København sammen med hans familie.

Denne butik og Familien Jalsøe var starten på hele BabySam A/S historie. I 1973 blev selve brandet BabySam stiftet.

”alt til BARNET hos Jalsøe” og en række andre butikker som solgte babyudstyr, valgte at indgå et samarbejde hvor de sammen tilbyd deres kunder det bedste og største udvalg af babyudstyr til gode priser, og hvor kvaliteten var det aller bedste.

Denne ”baby sammenslutning” var grundlaget til dannelsen af den butik vi kender i dag, BabySam. BabySam var de første på det danske marked til at starte konceptet med at udleje babyudstyr til private forbruger

og kommunalt som blandt andet dagplejere, vuggestuer og børnehaver i hele landet. Allerede her skabte BabySam en troværdighed og loyalitet overfor deres kunder

da kunderne vidste at de altid kunne henvende sig hos BabySam ligegyldig hvor henne i landet de var. BabySam er i dag den eneste kæde i denne branche som tilbyder en overenskomst til alle deres medarbejder.

Dette kommer helt tilbage fra Familien Jalsøe som havde butikken ”alt til BARNET hos Jalsøe”. Familie Jalsøe gik meget op at leve op til det ansvar som der følger med i at have en forretning, og det galt både overfor deres kunder og medarbejder.

Dette har Familien Jalsøe ført med videre til BabySam. Noget som også var vigtigt for BabySam den gang, var at de gerne vil bevare danske arbejdspladser og produktudvikling.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu