Indledning
Reklamefilmen ”The Danish Way” er lavet af Carlsberg, og er vist på YouTube og danske og udenlandske tv-kanaler fra d. 7.7.2017. I reklamen ser man den velkendte skuespiller Mads Mikkelsen på cykeltur gennem København, og danskheden stråler igennem med hygge, god kvalitet, danske designs og til sidst Carlsberg som er en særlig dansk ting, og der er god grund til at være stolt som dansker.
Uddrag
Afsenderen af reklamefilmen er Carlsberg, som producerer og sælger øl og sodavand, dog er de mest kendt for deres forskellige øl varianter. Reklamen er vist i tv, muligvis op til sportsbegivenheder hvor der kan være en overrepræsentation af mandlige tv-seere.
Der er tale om en viral reklame, da den også er blevet vist på YouTube b.la som annonce, og deraf er den blevet delt på sociale medier, så den er kommet rundt omkring til mange mennesker.
Carlsberg har brugt næsten 150 mio kr. på at lave reklamen og prøver at få forbrugerne specielt i Storbritannien til at forstå filosofien bag dem som brand.
Modtageren af reklamen er både mænd og kvinder fra aldersgruppen 16 og opefter, da man skal være den alder for at købe alkohol.
Der er stor fokus på de danske kvaliteter, som fx ordet hygge, der er verdenskendt samt det danske design som også spiller en stor del i reklamefilmen.
Carlsberg har derfor højst sandsynligt lavet reklamen med fokus på at sælge flere produkter på det internationale marked, da størstedelen af danskere godt kender til disse kvaliteter, og derfor ser de ”bare” Mads Mikkelsen, som er meget kendt i Danmark. Carlsbergs markedsplads er ikke god i England, og derfor er reklamen henvendt til englændere.
Skriv et svar