Indledning
Mange kender til serien og filmene ”Klovn”. Det har Fleggaard taget til sig, og dermed gjort sig brug af Casper Christensen i deres nye reklame ”Lige over grænsen”.

De har valgt at gøre sig brug af Casper Christensen for at ramme en anden målgruppe og nå ud til et bredere publikum. De har valgt at gribe deres reklame an på en anderledes måde, end hvad man normalt ser.

De har valgt at gøre sig brug af humor, og det er Casper Christensen jo særligt kendt for, og ikke mindst hans ”elegante” måde at scorer damer på.

Uddrag
I reklamefilmen er der gjort brug af de forskellige appelforme. Der bliver gjort brug af Etos, da Fleggaard har valgt en kendt/offentlig person til at repræsentere deres virksomhed, det gør reklamen mere troværdig over for os kunder.

Vi får lysten til at handle i Fleggaard, grundet Casper Christensen. Der bliver også gjort en del brug af Patos, da reklamen indeholder en masse humor

som påvirker os og vores følelser. Vi oplever humor da Casper Christensen siger: ”Der er krafteddermame et tilbud fra knækgaard” (3:20-3:24).

Reklamens budskab er primært at få folk fra Fyn og Sjælland til at handle i Fleggaard, det meddeler de ved at lave serien ”’Lige over grænsen” med Casper Christensen.

Folk fra Fyn og Sjælland vil typisk se serien, da de kender til Casper Christensen og hans humor. Reklamen rammer en bred målgruppe både til lidt ældre men også yngre, da han i serien bruger slang såsom: ”Fleggaard, jeg flækker dig!” (4:26-4:27).

Det gør, at den lidt yngre generation kan ”følge” med og synes serien er sjov og pervers, som Casper Christensen nu en gang imellem kan være.

Udover humor og slang bliver der også brugt ironi, da han ser Fleggaards reklame og siger: ”Der er en masse damer i nogle røde dragter der går op i et fly” (3:33-3:37).

Der ser vi, at han har forventningerne det helt forkerte sted. Det gør, at man får lyst til at se videre i serien og finde ud af, hvordan Casper Christensen egentligt reagerer, når han finder ud af, hvad Fleggaard er.