Indledning
Humor er noget vi alle elsker, og ofte bruger. Det har nemlig den funktion, at det gør folk glade, og får folk til at grine.

Vi bruger ofte humor i forskellige sammenhæng i vores hverdag, så det ligger meget naturligt til os. Humor skaber fælleskab, glæde, og får folk i godt humør.

Der er flere forskellige former for humor, der gør at vi bruger det i forskellige sammenhæng. Men hvordan ved vi, i hvilken sammenhæng vi skal bruge humor?

I reklamekampagnen ”lige over grænsen” viser Fleggaard præcis hvordan det skal gøres. Humor har nemlig en meget vigtig funktion.

Den sætter tingene i perspektiv, og sikre os i at vi ikke altid tager os selv for alvorligt. Derfor har Fleggaard valgt at bruge Casper Christensen som deres frontfigur i deres reklame.

Uddrag
Der bliver brugt patos, idet vi har med humor at gøre, hvilket remmer vores følelser. Så bliver der også gjort brug af etos, da de har valgt at brande deres virksomhed med en kendt person, hvilket gør det mere troværdigt.

I afsnittet er der også den her ølsmagning. Her bliver der snakket om de her billigere øl, som man kan få nede over grænsen, hvilket er logos.

Logos er dog den appelform der bliver brugt mindst. Hvis vi kigger på de sproglige virkemidler, er der gentagelser da Casper Christensen flere gange siger ”Nej, jeg gider ikke ølsmagning”

”Nej, jeg kan ikke lide Fleggaard”, ”Nej, jeg kan ikke lide nogle af Fleggaard produkter”, ”Nej, jeg kan ikke lide bygningen Fleggaard” (0:30).

Det bliver der gjort flere gange for at pointerer at det her er ikke hvad han troede det var han gik ind til.

Da det er Casper Christensen som er den her sjove frontfigur, bliver der flere gange brugt slang og bandeord.