Indledning
Jeg har valgt, at analysere Tv-reklamen lavet af Carlsberg: ”The Danish Way.” Tv-reklamen er fra 2017, hvor Mads Mikkelsen spiller hovedrollen, og Danmark og de lykkelige danskere er temaet.

Reklamen omhandler, at Mads Mikkelsen kører rundt på en cykel i Københavns omgivelser, og stiller sig selv spørgsmålet ”hvorfor er vi danskere så lykkelige?” Han forsøger at svare på det med en masse kvalificerede bud, men til sidst kommer han frem til, at det er på grund af Carlsbergs øl.

Der reklameres for Carlsbergs øl, og er en kommerciel reklame. Reklamen varer 1 minut, og blev sendt på det britiske marked og i dansk Tv. Reklamen har en nærmest H.C Andersen eventyrlig handling, fordi han kører på taget, på border, gennem lejligheder osv. Reklamen foregår i København, da det er Danmarks hovedstad, og Danmark er temaet i reklamen.

Handlingen er kronologisk i reklamen, og man følger Mads Mikkelsen fra det er lyst, til det bliver aften. Så det skal forestille en dag.

Uddrag
Reklamen består af 37 klip. Der er generelt meget hurtige klip, som får reklamen til at virke meget glidende og hurtig. Man lægger heller ikke så meget mærke til, når der bliver klippet. Generelt er der filmet så det ligner, at kameraret står på stativ, og Mads for eksempel kommer cyklende mod kameraret, som kan ses ved 00:13.

Andre gange er det filmet mere glidende, som om, at kameraret følger med Mads, som eksempelvis kan ses ved 00:20. Når kameraret følger Mads, giver det en mere glidende overgang, og man lægger ikke så meget mærke til andet en Mads Mikkelsen, modsat når der bliver filmet på stativ.

Her lægger man som seer også mærke til omgivelserne omkring Mads Mikkelsen.