Wish | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Hvad er Virksomheden ”Wish”, og hvordan differentiere virksomheden sig ud i forhold til de traditionelle webshops?

Hvordan er købsadfærden for køb af produkter på ”Wish”, og hvordan er SOR-modellen i forhold til virksomheden og dens kunder?

Hvorfor har ”Wish” så stor succes på det danske marked?

Hvordan ser omverdensmodellen ud i forhold til ”Wish”, og har SWOT en påvirkning?

Uddrag
Virksomheden ”Wish” er en handelsvirksomhed, som sælger billige produkter fra mange kinesiske producenter.

”Wish” har fået et ry for at være en webshop som sælger ”billigt skrammel” med lang forsendelsestid.

Forsendelsestiden er tit så lang at det oftest kan gå op til flere måneder før kunden modtager sine varer, hvilket også kan være en af grundene til at virksomheden kan sælge varerne så billigt som de gør.

Noget af det som Virksomheden glemmer lidt at fremhæve på deres hjemmeside er at hvis man køber over et bestemt beløb bliver der pålagt told .

Virksomheden har et meget stort sortiment , hvilket gør at de har en stor målgruppe de skal forholde sig til.

De har så stor en målgruppe at de dækker både: børn, unge, voksne, ældre og gamle, men derudover dækker de også en stor del af hele verdensbefolkningen og generelt dækker den hos de mennesker der meget gerne vil købe billige

sjove og måske lidt anderledes ting til mindre penge end hvis de skulle tage ud i en butik og købe mærkevarerne med en meget bedre kvalitet.

Derudover er målgruppen hovedsageligt unge mennesker der oftest laver impulskøb. Og ikke tænker over kvaliteten af produkterne .

Der bliver sagt af Werliin at ”det især er unge der er vilde med den billige hjemmeside” . ”Wish” er en virksomhed med en meget stor omsætning på omkring 1.9 milliarder USD, hvilket svare til 11.5 milliarder danske kroner.

Hvis man bruger mobil-appen til at købe ting, så bliver alle ens oplysninger automatisk gemt til dit næste køb.

Det er blandt andet: kortnummer, navn, adresse og telefonnummer. Det er uhyggeligt at tænke på, og hvis ikke man bryder sig om tanken om at de skal have adgang til dine oplysninger lige så let

kan man gå ind og slette disse meget personlige oplysninger. ”Wish” er dog en handelsvirksomhed som er relativt nem at svindle på

mange af deres kunder har nemlig fundet ud af at man kan skrive til virksomheden at man ikke har fået sine produkter

hvis produktet er beskadiget eller hvis produktet ikke passer til ens behov, og så sender de med det samme pengene tilbage til ens konto.

Grunden til at virksomheden ”Wish” måske differentierer sig fra andre virksomheder kunne være deres ”aggressive” måde at promovere deres produkter på.

Går du fx på den populære ungdoms-app ”Tik Tok” får man ca. en ”Wish” reklame efter hver tiende video.

Derudover har virksomheden sørget for at der er kort fortrydelsesret, hvorimod de fleste andre net-, e- og butikshandelsvirksomheder har en fortrydelsesret lidt længere tid.

Virksomheden skiller sig ud ved at sælge deres produkter så billigt som de nu gør, men det er jo selvfølgelig også pga. fragten

for desto højere beløb for produktet, mindre fragt og omvendt (hvert fald efter egne erfaringer). I modsætning til andre traditionelle webshops

så overholder ”Wish” IKKE de europæiske produktregler, i og med at mange af deres produkter er sundhedsskadelige .

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu