Indholdsfortegnelse
1. Hvordan skaber Watery værdi for deres kunder?
2. Hvilke produkter og services tilbyder Watery til kunden?
3. Kom med et bud på, hvilken digital forretningsmodel Watery.dk har valgt. Begrund dit svar.
4. Diskuter fordele og ulemper ved at vælge E-handel frem for traditionelle distributionsstrategier.
- Fordele:
- Ulemper:
5. Analyser Watery.dk’s værdikæde og fastlæg virksomhedens kernekompetence.
- Produktudvikling
- Markedsføring
- Salg
- Produktion
6. Diskuter Watery.dk’s fremtidige strategiske muligheder.
SWOT-opstilling:

Optimer dit sprog - Klik her og bliv verdensmester i at skrive opgaver

Uddrag
1. Hvordan skaber Watery værdi for deres kunder?
Watery skaber værdi for deres kunder gennem et dybt sortiment og vejledning i topklasse.

Derudover er stifteren Daniel Johannesen selv meget interesseret og beskæftiget med svømmeudstyr, derfor skaber det værdi for kunderne, at han har styr på sine produkter, og har en interesse for dem.

Watery går meget ind for konkurrencedygtighed, og derfor har de prismatch på alle deres varer. De vil derfor gerne være de billigste på markedet. Watery tilbyder en rigtig god service. Deres kundeservice står nemlig til rådighed fra 8-22 hver dag.

2. Hvilke produkter og services tilbyder Watery til kunden?
Watery tilbyder svømmeudstyr og badetøj til konkurrencesvømmere, motionssvømmere og nybegyndere.

Watery.dk har et af Danmarks største udvalg af svømmeudstyr fra de største mærker på markedet fx Speedo, TYR og Arena. Stifteren, Daniel, har også egne produkter i sit sortiment.

Han har stor succes med at producere badehætter, og han arbejder på at få flere produkter i eget navn.

3. Kom med et bud på, hvilken digital forretningsmodel Watery.dk har valgt. Begrund dit svar.
Watery følger den digitale forretningsmodel Value-modellen. Han udbyder produkter og serviceydelse samt, viden.

Daniel fortæller “der manglede et sted, hvor man som svømmer kunne købe alt sit grej billigt og samtidig få personlig og kompetent vejledning.” Her udfylder han punkterne for Value-modellen.