VisitDenmark | Analyse

Indledning
Reklamevideoen er fremstillet af af VisitDenmark og VisitDenmarks marketingdirektør, Janne Grønkjær Henriksen.

VisitDenmark er et dansk turistbureau, som gerne vil tiltrække turister til Danmark, ved at fremhæve de bedste sider og faciliteter af Danmark med blandt andet reklamefilm

pæne billeder og en smart funktionel hjemmeside. VisitDenmark er dog ikke kun for turister, men også for en dansker der vil være turist i sit eget land, og vil udforske Danmarks nydeligheder.

Uddrag
VisitDenmark kan rigtig godt lide at lege med klippene i videoen, og det er de også kanon dygtige til. Filmen er opbygget, så linjerne skærer ind som et rektangel

og fokusere i billederne. Det giver en afdæmpet og fredelig stemning. Nogle gange sætter de to videoer op af hinanden

som viser deres kreativitet i form af redigering og klipning. Det gør filmen meget betagende og overskuelig at se på.

Man ser ikke videoen fra én bestemt vinkel, men fra mange forskellige vinkler, med både tempo klip og mere afbalanceret klip. Det er dog hovedsageligt fugle og normal perspektiv man ser det fra.

I starten af videoen viser de den stressende og ensformige hverdag og de ensformige rejser, i øvrige europæiske lande.

Videoen bliver mørkere, som signalere en dyster og lidt negativ stemning. Indtil der pludselig kommer nogle lysere videoklip

gladere stemning og de så fortæller at det er anderledes i Danmark. Efterfølgende ser man en masse naturbilleder og mennesker der viser glæde og leg.

De fleste af personerne bliver sat op i en social sammenhæng - sammen som en familie, et kærestepar eller vennegruppe. Der beskriver og symbolisere dansk ”hygge” rigtig godt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu