Problemformulering
Karakteriser Virksomheden To Good To Go. Inddrag relevante bilag. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag, inklusiv mellemrum.

Indledning
Too Good To Go ApS er en servicevirksomhed hvis vision er at stoppe madspild. Too Good To Go består af en Too Good To Go App, Too Good To Go Huset og Too Good To Go Markedsplads.

Too Good To Go ApS blev etableret i 2016 da 5 iværksættere Thomas Momsen, Klaus Pedersen, Stian Olesen, Adam Sigbrand og Brian Christensen, mente at maden var ”too good to go” og der kom idéen om appen Too Good To Go. Ideen om at mindske madspild fik hurtig meget omtale og positiv respons.

Uddrag
Konceptet er at virksomheder med overskudsmad sælger det billigere til de kunder som har bestilt overskudsmaden over Too Good To Go Appen.

Her er det en win-win-win situation for alle 3 parter, da virksomheden får penge for det mad som skulle være smidt ud og da kunderne får mad til billige penge og Too Good To Go får en procentdel af salget.

Too Good To Go havde i 2017 et underskud på 21 mio. grundet deres store omkostninger på personale og etablering af Too Good To Go Huset og Too Good To Go Markedsplads og udvidelse til udlandet.

Too Good To Go er i 13 europæiske lande og er også blevet testet i USA. De kom hurtigt til udlandet for at forhindre konkurrenter i at tage markedsandele, som de i dag har en stor del af.

De har dog fået nogle mindre konkurrenter såsom ”Mad skal spises” som er udviklet af Netto. Men Too Good To Go har store ambitioner og de vil være globale leder på markedet af overskudsmad, de vil stå stærkt i kampen imod madspild.

---

Too Good To Go har en del styrker og en del svagheder som påvirker deres forretning. Virksomheden har en stærk vision om at stoppe madspild

dette giver dem også et godt image og det er et brand som folk gerne vil forbindes med, de har altså derfor en høj brandværdi som er med til at skabe en konkurrencemæssig fordel overfor de konkurrenter der indtræder på markedet såsom ’’Mad skal spises’’.

De har en stor markedsandel og er internationale, de er i top of mind på danskerne når de tænker på bæredygtige virksomheder, dette bidrager også til deres brandværdi.

Men derimod er der nogle der vælger Too Good To Go fra, grundet den dårlige kvalitet og korte holdbarhed som der er på de fleste af deres produkter.

Virksomheden kan heller ikke helt styre hvilke produkter der bliver solgt og til hvilken kvalitet, dette kan give dem et dårligt brand i fremtiden, hvis produkterne ikke opfylder det forventede.

Virksomheden er også stærk påvirket af en negativ bundlinje og en lav avance, men de har derimod heller så mange omkostninger via. deres app.

Too Good To Go har 15.000 samarbejdspartnere fordelt rundt i verden, hvor 1850 af dem er danske virksomheder der er tilknyttet appen.

Deriblandt er der hoteller, tankstationer, blomsterforretninger og meget andet. Too Good To Go har altså derfor virkelig været gode at skabe diversifikation på deres produktområder, så hvis en branche rammes af en ’’krise’’ har Too Good To Go mange andre ben at stå på.

Til Too Good To Go Huset og Too Good To Go Markedsplads har de samarbejdspartnere såsom Urtekram, Knorr og Santa Maria.

Too Good To Go samarbejder med deres leverandører om at bekæmpe madspild. Too Good To Gos værditilbud er at de sælger billige lykkeposer med overskudmad lige fra den butik som kunden kunne tænke sig mad fra.

Dette giver merværdi for kunden. Too Good To Go har prøvet at skabe kunderelationer gennem Too Good To Go Huset, hvor mange har direkte kontakt til kunden og de underviser dem i madspild.