Too good to go | Afsætning Case

Indledning
I denne opgave vil jeg se nærmere på virksomheden, Too Good To Go. Her vil jeg starte med en virksomhedskarakteristik og bevæge mig videre til en analyse af virksomhedens interne forhold, ved udarbejde en forretningsmodel og derved en SW-model.

Dernæst vil jeg analysere Too Good To Go’s valg af målgrupper på B2C marked, hvor jeg vil anvende SMOK-modellen samt Minerva modellen.

Efter følgende vil jeg diskutere de to udsagn, hvor jeg vil inddrage relevante teorier, for hvad der taler for og imod.

Sidst vil jeg komme med muligheder og løsningen til Too Good To Go’s udfordring med at ramme den unge målgruppe.

Indholdsfortegnelse
Indledning 2
Opgave 1 2
Opgave 2 3
Opgave 3 5
Opgave 4 7
Opgave 5 8
Konklusion 9
Bibliografi 10
Fodnoter 11

Uddrag
Kunderelation
Virksomheden Too Good To Go opererer på B2C markedet i form af at de er formidler mellem producenterne og kunderne.

De opererer dog ikke kun på B2C marked, men også B2B marked, da de samarbejder med andre virksomheder med overskydende mad for at sælge dette videre til forbrugerne af, Too Good To Go appen.

Kanaler
Too Good To Go’s distributionskanalerne foregår på flere forskellige steder.

Disse forskellige steder skabes en relation til virksomhedens forskellige målgrupper. Dette foregår både på deres gratis app, hvor salget af lykkeposer sker, deres hjemmeside og sociale medier, såsom Facebook og Instagram, hvor relationen til deres målgrupper opstår.

Kundesegmenter
Too Good To Go's målgruppe er meget bred, og har derfor flere forskellige, da den både henvender sig til familier og enkelte personer.

Deres primære fokus er dog overordnet på personer med en travl hverdag, og en lav indkomst .

Familierne Too Good To Go henvender sig til, er familier med forældre i alderen 18-35, med yngre børn, der kan have en travl hverdag og har brug for et nemt og billigt måltid.

De enkelte personer Too Good To Go henvender sig til er også i aldersgruppen 18-29 år især beboende i storbyerne.

De ønsker især at få fat på de unge med en travl hverdag, men en lav indkomst, et eksempel kunne være studerende, som også kan have brug for et nemt og billigt måltid. De prøver især at ramme den unge målgruppe gennem jeres sociale medier.

Nøgleaktiviteter
Too Good To Go's nøgleaktiviteter som skaber værdi for målgrupperne, er deres mange forskellige samarbejdspartnere, som skaber et bredt sortiment der kan ramme flere af deres målgrupper.

Deres koncept med at mindske madspil, hvor kunderne dermed kan købe overskudsmaden billigere, skaber også en nøgleaktivitet for virksomheden.

Nøgleresurser
Virksomheden, Too Good To Go’s har mange nøgleaktiviteter der er nødvendige for at virksomheden kan skabe værdi for deres målgruppe.

De fysiske ressourcer består af et kontor til deres medarbejdere. De intellektuelle ressourcer er deres stærke koncept og værdi for at mindske madspil.

Virksomheden har brug de for menneskelige resurser, der består af have nogle gode og dygtige medarbejdere.

De finansielle resurser er Too Good To Go meget afhængige af, da de er med til at holde virksomheden kørende. Det sidst er de virtuelle resurser bestående af deres hjemmeside, app og sociale medier.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu