Teknik og afslutninger | Idræt

Indholdsfortegnelse
Kort beskrivelse af opvarmningen :
Øvelse 1
Øvelse 2
Øvelse 3
Afrunding ( udstræk )
- Strækker:
- Stående strækker:

Uddrag
Når der er tale om teknisk træning samt afslutninger, er der super vigtigt at kroppen og ikke mindst benene er varme, så man ikke får nogle dumme skader.

Ud over dumme skader, skaber det også nogle rent fysiske ting, som gør at man præstere bedre. Når pulsen stiger bliver nervesystemet også påvirket, så vores impulser sendes hurtigere fra muskler til hjerne.

Det vil altså sige at det er vigtigt at få varmede godt op for at præstere bedst muligt, samt undgå dumme skader. Vi starter med at få pulsen stille og roligt op, ved at drible med bold rundt om 11-mands banen 2 gange i stille tempo.

Det gør vi for at få kroppen og kredsløbet til at ændre sig fra at hvile til at komme i gang, så blodet og ilten bliver pumpet godt rundt til de muskler der skal til og arbejde. Derfor er 2 omgange i let tempo en god start.

( omfang af let opvarmning ca. 10 minutter )

Opvarmningen skal bestå af en masse teknik og tempo. Teknik er rigtig vigtigt for at blive en god fodboldspiller. Derfor skal vi i opvarmningen spille 1 mod 1 på små mål.

Man bliver delt op i 2 hold, hvor man skiftevis sender 1 spiller på hvert hold ud i marken for at snyde sin modstander og lave mål til sit hold.

Det hold der først når 10 mål, vinder runden, og giver dermed modstanderholdet 10 armbøjninger. Det kan give spillerne et ekstra boost hvis de ved der er en form for straf.

Formålet med denne opvarmning er at man skal kunne kontrollere bolden når banen og målene ikke er store. Derfor bliver ens teknik trænede.

Det vigtige i denne øvelse er at have mange boldberøringer, samt en masse tempo i retningsskiftene for at snyde modstanderen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu