Stelton AS | Noter

Indholdsfortegnelse
1. Søg information om det marked, som Stelton befinder sig på.
2. Udarbejd en markedsbeskrivelse
4.4 Udarbejd en konkurrencetragtmodel med de enkelte produkter på det valgte marked.
8.6 Redegør for hvilke konkurrenter Suzuki har på det danske marked for mindre biler i Danmark.
- Hvilken form for vækst sigter bilbranchen mod?
- Argumenter for hvorfor bilbranchen reagerer aggressivt.
Case 8.1 Dancake
1. Udarbejd en SWOT-opstilling for Dan Cake.
2. Vurder virksomhedens konkurrencestrategi.
3. Diskuter virksomhedens vækststrategier.

Uddrag
Stelton A/S er en danskejet virksomhed, som blev stiftet i 1960 af forretningsmanden Niels Stellan Høm og Carton Madelaire. Stelton A/S producerer primært brugsgenstande, hvor kvaliteten af design og image sættes højt, fx køkkentilbehør eller kaffekander.

Virksomheden opererer mest på producentmarkedet, altså mellemhandlermarkedet, hvor kunderne er kæder som Kop og Kande

Imerco og Inspiration, som dermed betragtes som Stelton A/S kunder. Stelton A/S befinder sig også på konsumentmarkedet (slutbrugeren) via deres hjemmeside. En af Steltons konkurrenter er Georg Jensen.

---

Redegør for hvilke konkurrenter Suzuki har på det danske marked for mindre biler i Danmark.
Suzuki har 78 autoriserede forhandlere og er et af de størst dækkende forhandlernet i Danmark.

Suzuki er et af de mest fremgangsrige bilmærker i nyere tid, og Suzuki har etableret sig som et af de større bilmærker i Danmark. Deres konkurrenter er fx Peugeot, Renault, Citroën, Toyota. Dog er VW stadig markant større på det danske marked.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu