Spillekonsol | Pris | 12 i karakter

Indledning
For at gøre det muligt at fastlægge en pris, skal vi have styr på vores målgruppe. Da vi laver en spillekonsol, så er vores målgruppe alle dem, som kan lide at game, altså gamere.

Da det går hen og bliver meget bredt, så skal vi prøve at gøre det nemmere for os selv ved, at snævre vores målgruppe ind.

Indholdsfortegnelse
Definition af målgruppen

Prisfastsættelse
- Priselasticitet
- Prisfastsættelsesmetoder
- Prisdifferentiering
- Prisfastsættelse for nye produkter

Uddrag
Vi vurderer at den optimale måde at prisfastsætte vores konsol er ved brug af markedsbaseret prisfastsættelse. Her sætter vi altså en pris med udgangspunkt i vores målgruppe og vores konkurrenters pris.

Grundlaget for at udnytte denne metode er, at vi har fokus på vores målgruppes ønsker. Ved at have fokus på vores målgruppes ønsker kan vi gå ind og ramme en pris, som de har mulighed for at forholde sig til.

Vi lader os påvirke af vores konkurrenters pris, da vi på den måde kan finde en pris, som passer til markedsbaseret prisfastsættelse. Derfor vil det altså ikke være relevant for os at kigge på omkostningsbaseret prisfastsættelse.

Vi har nu muligheden for at implementere en psykologisk pris, da vi har valgt markedsbaseret prisfastsættelse.

Det kan vi se vores konkurrenter udnytter, derfor ville det altså være værd for os at tage det i mente, når vi skal sætte en specifik pris. Undersøgelser viser nemlig, at den psykologiske pris er effektiv.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu