SPAR | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1.UDARBEJD EN VIRKSOMHEDSKARAYERISTIK FOR SPAR
2. UDARBEJD EN KONKURRENCETRAGTMODEL MED UDGANGSPUNKT I SPAR
3. ANALYSER KONKURRENCEN PÅ DAGLIGVAREMARKED.

Uddrag
Spar blev stiftet i 1932 af den hollandske iværksætter Adrianus Van Well. Det er en detailhandelsvirksomhed og supermarkedskæde

hvis vision er at opnå bedre priser hos leverandørerne og grossisterne. Spar blev grundlagt i Holland, men i 1953 lavede de det internationale hovedkvarter i Amsterdam.

I dag har de 13.000 dagligvarebutikker bredt ud over 48 lande. De fleste er placeret i Europa, men de har også butikker i Sydafrika, Kina, Japan, Argentina og Australien.

De Spar som virksomheden var navngivet i starten, betyder grantræ og er den dag i dag stadigvæk en del af spars logo.

Der tænkt meget over virksomhedens navn da “Spar” betyder “at spare” på mange forskellige sprog som bla. Svensk, Norsk, Dansk, Slovensk og Afrikaans.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu