Søstrene Grene | Virksomhedsanalyse

Indholdsfortegnelse
- Virksomhedskarakteristik -
- Forretningsmodel (Business model canvas) -
- Målgruppe, Persona -
- Købsadfærden, køberoller, købstypen -
- Maslows behovspyramide -
- SOR-modellen -
- Omverdensforhold (Konkurrenter, Miljøet) -
- Succes i fremtiden? -
- Kildeliste -

Uddrag
En sommerdag tilbage i 1973 grundlægges butikskæden Søstrene Grene af søskendeparret Inger og Ruth Grene og senere samme år åbnede de den første afdeling på Søndergade (Strøget i Aarhus) tilbage i 1973.

Sidenhen har butikkerne skiftevis åbnet på kryds og tværs rundt om i verden. Heraf repræsenteres Søstrene Grenes koncept i 245 butikker fordelt over 16 lande.

Søstrene Grenes Holdings ApS er moderselskabet for de to datterselskaber, Søstrene Grenes Handelskompagnie A/S og Søstrene Grenes import A/S.

Søstrene Grene sælger til private forbrugere med et bredt sortiment af alt fra isenkram til boligudstyr.

Størstedelen af deres butikker drives som franchise, hvilket giver dem en fordel, når man ansætter individuelle personer, som har kendskab til det enkelte marked i det aktuelle land. Søstrene Grenes omsætning (19/20) lyder på 1.05 milliarder kr.

Butikkerne er bygget op som en labyrint, hvor kunden fra indgang til udgang føres gennem hele butikken. Dette muliggøre mersalg hos Søstrene Grene, da man ikke overser nogle af deres produkter.

Samtidig er der en sagte klassisk musik i højtaleren, hvilket giver en helt speciel atmosfære. Dette fænomen er udviklet af de to nuværende ejere, Mikkel- og Cresten Grene.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu