Samsøe Samsøe | Afsætning

Indledning
I denne dokumentationsopgave, her i afsætning på C-niveau, vil jeg analysere Samsøe Samsøe ved, at beskriv og forklar virksomhedens grundlæggende idé og forretningsmodellen, herunder produk- ter og kunder. Så vil jeg komme i dybden med virksomheden ved hjælp af SWOT-modellen. Udover det vil jeg forklare virksomhedens distributionskæde, samt vigtigste kendetegn og de væsentligste forskelle imellem BTC-markedet og BTB-markedet.

Indholdsfortegnelse
Indledning ........................................................................................................... 1
Virksomhedspræsentation .........................................................................................1
Virksomhedens grundlæggende idé.........................................................................1
Forretningsmodellen ..............................................................................................1
Virksomhedstype .................................................................................................. 1
Forretningskoncept.............................................................................. 2
SWOT-analysen .............................................................................................. 2
Stærke sider ................................................................................... 2
Svage sider................................................................................................................... 2
Muligheder .............................................................................................................. 2
Trusler.......................................................................................................................... 2
Distributionskæden .............................................................................................. 2
BTC-Markedet.......................................................................................................... 3
BTB-Markedet....................................................................................................................... 3
Konklusion ...............................................................................................................3
Kildeliste ................................................................................................................3

Uddrag
SWOT-analysen
Ved hjælp af SWOT-analysen kan jeg beskrive Samsøe Samsøes interne og eksterne situation. SWOT-analysen består af stærke og svage sider, som er den interne situation, fordi det er noget Samsøe Samsøe selv kan gøre noget ved. Så består det også af muligheder og trusler, som er det eksterne, fordi det er noget, som Samsøe Samsøe ikke selv kan gøre noget ved og derfor skal ind- berette sig efter dem.

Stærke sider
Stærkt brand – De er et stærkt band ved unge, men også de lidt ældre, fordi de har et stort ud- valgt, til mange forskellige mennesker.
Stort udvalg – Der er mange forskellige mærker, både til mænd og kvinder. Der er mange forskel- lige stiltyper, som gøre, at de når ud til flere kvinder og mænd, som kan finde præcis det tøj, sko eller accessoires, som de er til.

Beliggenhed – Butikkerne ligger centralt, for det meste på en gågade, hvor mennesker hele tiden går forbi. Det bliver dermed nemmere, at tiltrække forbrugerne til deres butikker.

Svage sider
Ikke til alle aldre – De når ikke ud til alle aldre, så derfor tjener de måske ikke så meget, som de ville have, hvis de nåede ud til alle aldre.

Muligheder
Udvide målgruppen – Lige i øjeblikket sælger Samsøe Samsøe kun til mænd og kvinder, men det kunne være en stor mulighed for dem, hvis de begynder at sælge tøj, sko og accessoires til børn. Højkonjunktur – Det er godt for Samsøe Samsøe, hvis forbrugerne får flere penge til rådighed, for så kan de købe mere i virksomheden.

Trusler
Nemt at kopiere – De produkter som Samsøe Samsøes sælger, kan nemt kopireres til noget der lig- ner det, men bare er billigere end det, som Samsøe Samsøe sælger.
Lavkonjunktur – Det er ikke godt for Samsøe Samsøe, hvis forbrugerne ikke har særlig mange penge til rådighed, for så kan de ikke købe i virksomheden.

Konkurrenter – Andre virksomheder der også sælger de samme mærker som dem.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu