Retnemt | Synopsis | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedens forretningsmodel
- Markedstilbud:
- Samarbejdspartnere:
- Nøgleaktiviteter:
- Nøgleressourcer:
- Kunderelationer:
- Distributionskanaler:
- Kundesegmenter:
- Omkostninger:
- Indtægter:
De benyttede analysemetoder
Virksomhedens kritiske succesfaktorer
Virksomhedens udfordringer
Handlingsforslag og konsekvenser på de udarbejdede udfordringer
- Udfordring 1:
- Konsekvenser:
- Udfordring 2:
- Konsekvenser:
Metodeovervejelser:
Kildeoversigt
Bilag 1
- business model canvas
- Samarbejdspartnere:
- Nøgleaktiviteter:
- Nøgleressourcer:
- fysiske ressourcer:
- Markedstilbud:
- Kunderelationer:
- Distributionskanaler:
- Kundesegmenter:
- Omkostninger:
- Indtægter:
Bilag 2
- SWOT opstilling
- Strengths
- Weaknesses:
Bilag 3
- Værdikæder
- indkøb og lager
- Indkøb:
- Varemodtagelse/Kontrol:
- Lagerstyring:
- Marketing
- Priser:
- promotion:
- distribution:
- branding:
- salg og service
- Transport:
- leverings og betalingsbetingelser:
- kundeservice:
- Margin:
Bilag 4
- Omverdensmodellen
- Virksomhed:
- Den afhængige omverden:
- konkurrenter:
- Kunder:
- mellemhandler:
- leverandører:
- Den uafhængige omverden:
- Kulturelle forhold:
- massemedier:
- Demografiske forhold:
- politiske- og lovgivningsmæssige forhold:
Bilag 5
- Kritiske succesfaktorer:
Bilag 6
- Regnskabsanalysen
- Afkastningsgrad:
- Gældsrente:
- Egenkapitalens forretning:
- Gearing:

Uddrag
I denne opgave har vi brugt analyserne, Buisness model canvas, SWOT-opstilling, værdikæder, regnskabsanalyse, omverdensmodellen, kritiske succesfaktorer. Som alle sammen kan findes nederst, i bilag.

I Buisness Model Canvas modellen, er vi kommet frem til at Retnemt klare sig rigtig godt som virksomhed med de tiltag som de bruger. Analysen kan ses i bilag 1.

I SWOT-analysen er vi kommet frem til, at Retnemt har mange styrker som virksomhed men har også flere svage punkter. Det kan også ses i bilag 2.

Værdikæder der er vi kommet frem til, at deres største værdi er nok deres service, de gør det så nemt som muligt for forbrugeren, ved at både leverer maden, og hente mad boksene.

En anden stor værdi er at deres priser ikke er alt for høje, men at de er lige tilpas, for en almindelig familie. Kan også ses i bilag 3.

Ved omverdensmodellen har vi fået et overblik, over virksomhedens afhængige og uafhængige omverden. For mere dybdegående analyse gå til bilag 4.

I kritiske succesfaktorer er vi kommet frem til, at retnemt er en rigtig god virksomhed. For mere viden, gå til bilag 5.

Ved regnskabsanalysen, er vi kommet frem til at få viden om hvordan det går med Retnemt. For dybdegående viden gå til bilag 6.

---

Udfordring 1: En løsning på det første problem, kunne være at de skiller sig ud. Altså begynde at gøre noget, som ingen af de andre gør i forvejen.

En mulighed der kunne være, at de ville begynde at levere alle ugens 7 dage. I stedet for kun 2 gange om ugen, det er der nok en del kunder som vil sætte pris på.

En ting som RetNemt, også kunne gøre bedre er. At de kunne blive mere fleksible, end de er i forvejen.

Man kan nemlig vælge nogen råvare fra, men det er slet ikke alle ting man kan vælge fra. Hvis kunden kunne designe mere på deres mad, end de gør i forvejen kunne det blive endnu bedre for kunden som har bestilt maden.

Konsekvenser: Der vil også konsekvenser, for de løsninger som RetNemt kunne lave om på. Hvis man skal kigge på løsning 1, så er der også en del konsekvenser.

Hvis RetNemt skulle begynde at levere, 7 dage om ugen. Så vil det resultere i, at RetNemt’s distributionsomkostninger vil stige markant.

Fordi så skal flere have løn, fordi de lige pludselig skal arbejde mere end de gør i forvejen og det kan godt koste virksomheden dyrt.

Hvis virksomheden også skulle begynde blive mere fleksibel, end de er i forvejen. Altså lade kunderne bestemme endnu mere over hvad der er i kasserne

så kommer der rigtig mange der bliver problemer når der skal pakkes kasser. Da der nok vil blive en del forvirring, hvis kunder skal have nogle meget underlige ting i.

Udfordring 2: En løsning på at de ikke skiller sig ud er at de kan skille sig ud på en anderledes måde end konkurrenterne.

En ide til dette kunne være at de lavede mad til de forskellige højtider og årstider. Det vil sige at de op til julen laver madkasser der har noget mere “julet” mad

at de til påsken laver mere mad med lam eksempelvis. Dette er noget som kunder kunne synes var sjovt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu