Promotion Notat – YouTube | Afsætning

Indledning
YouTube er en hjemmeside ejet af Google. Skaberne bag YouTube er Chad Hurley, Jawed Karim og Steve Chen, som grundlagde det nu verdenskendte YouTube. YouTube nu har over 1 milliard brugere, det antal blev ramte den 14. maj 2005. Ideen med YouTube er at brugerne kan tilføje videoer, og så kan andre brugere se og gense disse videoer, like og kommentere dem. Hvis man synes, at den enkelte youtuber er god, kan man gå ind og abonnere på den enkelte youtuber/person/kanal, hvilket resulterer i, at du kan få en mail, når youtuberen lægger en video ud.

Indholdsfortegnelse
En forklaring af mediet, f.eks. historisk tilbageblik, fakta vedr. emnet mm.
Stærke og svage sider ved mediet.
Målgruppe
Pris
Hvilke produkter passer til mediet
Hvordan ser fremtiden for mediet ud

Uddrag
I princippet kan alle produkter tilpasses til online-markedsføring på Youtube. Grænserne er ikke eksisterende, og man skal derfor tænke mindre ved at tilpasse sig til den pågældende målgruppe for den pågældende youtube. Tag man den største dansktalende youtuber ‘Armin’ som eksempel. Hans målgruppe består primært af 10-15 årige og dette tilpasser Armin sig. Armin har blandt andet været med til at markedsføre Gulddrengs sang ‘Model’ . Man kan derfor argumentere for, at man skal markedsføre sit produkt igennem en bestemt youtuber med sin egen målgruppe, der passer til dit produkt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu