Promotion Notat – YouTube | Afsætning

Indledning
YouTube er en hjemmeside ejet af Google. Skaberne bag YouTube er Chad Hurley, Jawed Karim og Steve Chen, som grundlagde det nu verdenskendte YouTube. YouTube nu har over 1 milliard brugere, det antal blev ramte den 14. maj 2005. Ideen med YouTube er at brugerne kan tilføje videoer, og så kan andre brugere se og gense disse videoer, like og kommentere dem. Hvis man synes, at den enkelte youtuber er god, kan man gå ind og abonnere på den enkelte youtuber/person/kanal, hvilket resulterer i, at du kan få en mail, når youtuberen lægger en video ud.

Indholdsfortegnelse
En forklaring af mediet, f.eks. historisk tilbageblik, fakta vedr. emnet mm.
Stærke og svage sider ved mediet.
Målgruppe
Pris
Hvilke produkter passer til mediet
Hvordan ser fremtiden for mediet ud

Uddrag
I princippet kan alle produkter tilpasses til online-markedsføring på Youtube. Grænserne er ikke eksisterende, og man skal derfor tænke mindre ved at tilpasse sig til den pågældende målgruppe for den pågældende youtube. Tag man den største dansktalende youtuber ‘Armin’ som eksempel. Hans målgruppe består primært af 10-15 årige og dette tilpasser Armin sig. Armin har blandt andet været med til at markedsføre Gulddrengs sang ‘Model’ . Man kan derfor argumentere for, at man skal markedsføre sit produkt igennem en bestemt youtuber med sin egen målgruppe, der passer til dit produkt.

Få adgang til hele opgaven

Upload en opgave og få adgang til denne opgave

Hvor brugbar var denne opgave?

Klik på stjernerne for at bedømme opgaven!

Gennemsnitlig bedømmelse / 5. Antal anmeldelser

As you found this post useful...

Follow us on social media!

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!