Promotion Noter | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Promotion former:
Kommunikationsmodel:
Aidaemodellen:
Promotionmixet:

Uddrag
Promotion omfatter de aktiviteter, som virksomheden benytter i sin kommunikation til markedet. Promotion dækker over en række metoder og værktøjer, som har til formål at informere om og sælge virksomhedens produkter.

Promotion former:

Når de forskellige promotionaktiviteter kombineres, taler man om et promotionmix.

Før hen tog det langt tid og mange ressourcer at lave reklame da det skulle på tv eller avisen. I dag er det langt nemmere da man kan kommunikere på nettet og over de sociale medier.

Virksomhedens organisering af promotionaktiviter.

---

Man benytter begreberne push og pull i relation til medier som udtryk for, om det er virksomheden eller slutbrugeren, der styrer kommunikationsindsatsen.

Virksomheder anvender push-medier, når budskabet er sendt fra virksomheden til kunden, der er modtager, oftest i gennem de traditionelle medier som tv, magasiner og direct mail.

Internettet defineres typisk som et pull-medie, da personer i højere grad selv bestemmer og kontrollerer, hvilke informationer de vil søge.

Når slutbrugeren selv går ind og søger via fx søgemaskiner som Google eller Bing, er der således tale om pull medier.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu