Projekt om Rolex | Afsætning

Indholdsfortegnelse
Opgaver:
Kernestofområde 1 – Metode (Kap. 1):

1. Redegør for, hvordan markedsanalyse kan forløbe for Rolex – beskriv herunder virksomheden Rolex – inddrag artikler og andet.
2. Analyser omverdensforhold for Rolex på det danske marked – husk dokumentation.
3. Analyser Rolex’ interne forhold – inddrag artikler og andet. I analysen af virksomhedens interne forhold kommer vi ind på virksomhedens værdikæde som består af følgende:
4. Før man kan lave TOWS analysen, skal man først udarbejde en SWOT analyse og i den kommer vi ind på:
5. Analyser Rolex’ muligheder for vækst – udvælg de mest oplagte muligheder.
6. Forklar, hvilke beslutninger Rolex skal træffe før etablering af nye internationale aktiviteter.
7. Beskriv en person i Rolex’ målgruppe (personas), og forklar hvordan et køb af et af Rolex’ produkter kan forløbe på konsumentmarkedet.
8. Forklar vha. interaktionsmodellen, hvordan samarbejdet mellem Gassan Diamonds og Rolex foregår – udvælg de mest centrale punkter.
9. Identificer Rolex’ konkurrenter på det danske marked og foretag branche strukturanalyse på det danske marked for ure.
10. Vurder, hvorledes Rolex’ marketingmix er sammensat på det danske marked, og vurder hvorvidt virksomheden anvender tilpasning/standardisering i øvrigt.

Uddrag
I ure branchen er der en del udbyder, og derfor står rolex med en masse konkurrenter. Dog er det forskelligt, hvor store nogle konkurrenter de har. Deres produkter, er mere henvendt til dem der går op i kvalitet, brand og luksuriøse.

Det er ikke alle i ure branchen udbyder disse ure, men der er nogen, som Hublot, Patek Philippe, Audemars Piguet, Cartier mm. Dog skiller rolex sig ud fra sine konkurrenter, ved at de er så kendte, og luksuriøse og er et kæmpe stort brand i verden. Dog vil de stadigvæk bedømmes til at være rødt ocean, da der er en del konkurrenter på ure marked, og derfor er konkurrencen hård.

Rolex når ud til mange af sine kunder, ved at de tilbyder masser af forskellige ure, til en masse forskellige priser. Der kan eksempelvis købes ure til 20k, og til 300k.

På den måde, rammer de forskellige kunder, samtidig holder de deres image, ved at de ikke bare har en lav pris, men faktisk er et dyrt brand, hvilket er grunden til de står som de gør i dag. Både kvaliteten, og funktionaliteten er en stor ting, men deres image, og brand samt prisen er også stor.

I ure branchen, kan man dele det op i tre kategorier. I den øverste del, er der tale om dyre ure, som eksempelvis Rolex, Cartier, og omega. I den midterste del, kan det være ure som Skagen, Calvin Klein.

Og i den nederste del, er det ure der eksempelvis er købt i supermarkeder. Derfor er der en del konkurrenter på markedet, men de alle differentierer sig forskelligt. Af den grund, er konkurrencen mellem virksomhederne på markedet, meget forskelligt, da hver virksomhed, konkurrerer i samme bane, og stræber efter at være bedst, og mest kendt, samt have en god brand.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her