Priser på grafikkort | Afsætning | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Priser på grafikkort
- Forklar ved hjælp af intern og eksterne forhold hvorfor priserne på grafikkort stiger.
- Hvad er priselasticitet? Er grafikkort et priselastisk eller prisuelastisk produkt?
- Hvilke metoder findes der til at prisfastsætte et produkt? Hvilken metode mener I grafikkort udbyderne benytter?
- Færdig med opgaverne? Læs side 509-516(prisstrategier)
- Torsdag:
1. Nævn og forklar kort de forskellige prisstrategier, en virksomhed kan benytte sig af.
- En skimming-prisstrategi
- En penetration-prisstrategi
2. Forklar begrebet prisdifferentiering.
4. Hvad er forudsætningerne for at anvende prisdifferentiering?
- Forståelsesopgaver!
1. Forklar, hvorfor pris typisk anses for en meget effektiv handlingsparameter på kort sigt.
- Hvilken prisfastsættelsesmetoder mener du anvendes af følgende virksomheder:
2. Rolex (ure)
3. H&M
4. HiFi-Klubben
5. Jysk
6. Jensens Bøfhus
- hvilket af følgende 2 tilfælde vil priselasticiteten være størst: (Vi forstår ikke spørgsmålet)
a) Pilsnerøl under ét
b) Carlsberg Pilsner

Uddrag
Forklar ved hjælp af intern og eksterne forhold hvorfor priserne på grafikkort stiger.
- Det skyldes samlet set øgede omkostninger(Internt)
- Den samlede efterspørgsel på grafikkort er forøget(ekstern)
- De lancerer to nye grafikkort (internt)

Hvad er priselasticitet? Er grafikkort et priselastisk eller prisuelastisk produkt?
- Grafikkort er uelastisk, da det ikke kan erstattes af substituerende produkter
- Det er ikke så dyrt
- Det er en nødvendighedsvare for den nuværende målgruppe

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu