Opgavebeskrivelse
1: Beskriv virksomhedens værdikæde
2: Beskriv B2B markedet for Pressalits produkter
3: ANALYSER beslutningsprocessen for et Nykøb af et Pressalit produkt på B2B. Du skal vælge en realistisk kunde og det tilsvarende realistiske produkt fra Pressalits sortiment. Diskuter også kundens købscenter og valgkriterier.
Uddrag
Produktudvikling:
Pressalit er en virksomhed som er kendt inden for deres toiletsæder, deres specialsæder arbejder de på at udvikle til at gøre så alle nemt kan tage en tur på toilet uden besvær, derfor har de arbejdet på at folk med et handicap nemmere kan tage på toilet med deres behagelige innovative produkt.
De sælger dog ikke kun toiletsæder, men produkter til hele ens badeværelse og køkken. De er ikke det brand som er de første på markedet med ideen, derfor sigter Pressalit efter kvalitet på deres produkter som gør at køberen vælger dem frem fra andre brands.
Produktion:
Pressalit står selv for deres produktion som foregår på deres frabrik ved isagervej 30, 8680 Ry.
Der bliver alle deres toiletsæder produceret. De producere over 100 forskellige toiletsæder i over 20 forskellige farver mens de fokusere på hvor behagelig produktet er et dets design.
Pressalit arbejder sammen med andre designere som er med at gøre deres produkter helt unikke. Udover det opstod deres helt nye plastfrabrik i 1989, installeret med computerstyrede pressere og robotter.