Indholdsfortegnelse
• Analyser og vurder relevante internationaliseringsforhold hos casevirksomheden. Kom gerne omkring Eksportmotiver (Kommenter på alle motiver), Eksportberedskab, Internationaliseringsmodeller og markedsudvælgelsesmetode.

• Analyser casevirksomhedens målgruppe. Udarbejd i den forbindelse minimum to konkrete segmenter ud fra relevante segmenteringskriterier. Inddrag desuden gerne livstilsmodel som supplement til beskrivelse af segmenterne. Afslut med SMOK modellen
- SMOK;

• Analyser virksomhedens målgruppestrategi

Uddrag
Normal er præget af et proaktivt internt eksportmotiv, med fokus på vækst samt et overskudsmål, hvilket er en vigtig faktor når der er tale om en udvidelse samt eksport til udlandet.

Siden 2013 har Normal ekspanderet med over 150 butikker i Danmark med henblik at tage markedsandele fra deriblandt virksomheden Matas med Normals koncept, netop med mærkevarer til billige priser.

Grundet den store lighed mellem det danske samt norske marked eksempelvis, har Normal taget chancen med at indtage det norske marked med håb på, at blive et kendt brand i Norge.

Taget i økonomisk betragtning har ledelsen nogle eksportambitioner. Der er tale om, at ledelsen ønsker ekspandere samt eksekvere præcist og hurtigt for at opnå den størst mulige økonomisk gevinst med formål at udvide eksport til flere lande.

Grundet Normals unikke koncept er det et godt match med Norge, som er et dyrere land at bo i angående ydelser samt produkter. Således giver det mening for Normal at sælge mærkevarer til en lav udsalgspris.

Normal benytter sig af Uppsala modellen, da de er under en proces med at udvide virksomheden yderligere til udlandet. Formålet er primært at få åbnet flere butikker og få udvidet konceptet.

Det kan på længere sigt gavne virksomheden ved, de får en bedre viden ift det kulturelle i diverse lande samt en vækst organisk.

Taget udgangspunkt i markedsudvælgsesmetoder, er der tale om blandt andet nærmarkedsmetoder, da Normal har åbnet op for flere fysiske butikker i flere lande.