Naturli | Analyse

Indholdsfortegnelse
Emne område: Strategi og konkurrence
- Med udgangspunkt i vedlagte artikel/tekst:

Relevante problemstilling, i sammenhæng med teksten kunne være:
- Hvad er Naturli’s strategi for fremtiden og hvordan er købsadfærden af Naturli’s havredriks produkter?

Uddrag
I artiklen bliver der fortalt at Naturli vil have fodfæste i fremadstormende havremarked. De vil altså kæmpe om pladsen på hylderne med den traditionelle komælk.

De har derfor lanceret 4 nye havredrikke, som kommer i de danske dagligvarer kæder. Ikke nok med det, er de i gang med at lave et produkt mere med frappuccino, som ikke består af komælk.

Efter verden og specielt Danmark er begyndt at blive mere miljøbevidste prøver Naturli at tilpasse sig til forbrugernes stigende efterspørgsel på flere miljøvenlige produkter,

og har fundet ud af at der er en stigende efterspørgsel på havreprodukter i forbindelse med at rigtig mange danskere

gerne vil drikke mindre komælk. De 4 produkter er Oat Zero, Oat Plus, Oat Cocoa og Oats Coffee.

Disse 4 produkter er alternativer til den traditionelle komælk og er meget mere miljøvenlige end den normale mælk, som kommer fra køer.

Naturli har også stor fokus på alternativer til kakaomælk og havremælk til kaffe, hvor der også er potentiale for et stigende marked.

Naturli er i gang med at lave en større penetration til et større marked hvor der endnu ikke er så mange konkurrenter. Her har Naturli mulighed for at vækste helt vildt

da det er et marked som har stort fremtidigt potentiale i form af at folk bliver mere og mere miljøbevidste. Der er heller ikke nogen mærker som har overtaget markedet endnu.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu