Havremælk Naturli | Analyse

Indholdsfortegnelse
Udfordringer ift. strategi og konkurrence
Analyse
Strategi og konkurrence ift. Shaping New Tomorrow
Biografi
- Modeller
- Konkurrencetragtmodel

Uddrag
Det fremgår af bilaget at Danmark er blevet ramt af havrebølgen. Havredriks markedet er blevet populært, hvilket har medført en stigende efterspørgsel, eftersom at danskerne vil drikke mindre komælk.

Denne efterspørgsel vil udbydere som Naturli imødekomme ved en større markedspenetration til et større marked af forbrugere, som ikke nødvendigvis har benyttet sig af produktet før.

Udfordringen for virksomheder som Naturli er at havredrikken stadig er haltende i forhold til andre mælkeprodukter, på trods af den stigende efterspørgsel. Direktør af Naturli Henrik Lund forklarer her målene for havreprodukterne.

Målene er at skabe et bredere sortiment af havreprodukter, som kan presse både detail- og dagligvarehandlen med nye plantebaseret produkter eftersom der er en stigende efterspørgsel på produkterne.

I bilaget nævnes der de fem nye produkter som Naturli skal lancere. Dette skal ske på samme tidspunkt fortæller Henrik Lund. Dermed opstår der yderligere et problem.

Naturli risikere her at produkterne overskygger hinanden, og dermed fratager opmærksomheden fra det enkelte produkt.

Dette er ikke en fordel for kendskabsgrader af hverken brandet eller produkterne. Plantebaseret produkter, specielt havremælksmarkedet, er præget af hård konkurrence, dermed er kendskabsgraden en vigtig faktor for Naturli.

Udfordringen er dermed at udkonkurrere komælk så man kan opnå en større markedsandel samt at lægge en strategi for at øge kendskabsgraden, med blandt andet et bredere og dybere sortiment.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu